رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:این استان در رفع تداخلات اراضی کشاورزی رتبه دوم کشوری را دارد.

آقای فتحی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی آذربایجان شرقی گفت:  در استان ۳۰۹۰ پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی وجود دارد که حدود ۱۲۳۴ پلاک که دارای تداخل است شناسایی شده است.

 برای ۹۹۰ پلاک قرارداد رفع تداخل امضا شده است .

آنچه که باقی مانده ۲۴۰ پلاک می‌باشد که ان شاء الله در شش ماهه نخست سال آینده کلیه پلاک های دارای تداخل، رفع تداخل خواهند شد.

با توجه به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان ، طبق تاکید رئیس جمهور مبنی بر سنددار کردن اراضی کشاورزی در تمامی استان‌ها، این قرارگاه هر هفته یک روز به صورت منظم برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی در زمینه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی جزو استان‌های پیشتاز کشور بوده و در این خصوص استفاده از ظرفیت‌های نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی در صدور اسناد کشاورزی مورد توجه است که به همین منظور تفاهم نامه‌ای نیز با نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی منعقد شده است و با ایجاد فضای همکاری کار صدور اسناد تسریع می‌شود.

از آنجا که بیشتر دعاوی حقوقی کشاورزان نداشتن سند مالکیت است با صدور سند مالکیت اختلافات و مشکلات حقوقی کشاورزان نیز حل و از تغییر کاربری خاک‌های حاصلخیز و مناسب برای کشاورزی جلوگیری خواهد شد.

 موضوع رفع تداخلات اراضی و همچنین اجرای کاداستر (حدنگاری اراضی) و به دنبال آن سنددار کردن اراضی کشاورزی جزو اقدامات اولویت‌دار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است که با توجه تشکیل قرارگاه جهادی ویژه، این اقدامات در استان با جدیت دنبال می‌شود.

آقای  خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان هم با بیان اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی تقاضا محور است گفت: در این نشست قرار شد از طریق نظام صنفی کشاورزی فرهنگ سازی شود تا مردم و کشاورزان با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک برای درخواست اسناد کشاورزی برای اراضی زراعی شان ترغیب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.