مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: مراکز اقامتی ایلام در نوروز ۱۴۰۱ ظرفیت پذیرش ۶ هزار گردشگر در شبانه روز دارند.

به گفته عبدالمالک شنبه زاده  ۴۵ خانه بومگردی و ۱۸ مهمان پذیر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند و با توجه به افزایش حجم گردشگران در شهرستان‌های دره شهر، سیروان و بدره چندین باب مدرسه در این شهرستان‌ها پذیرای گردشگران خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: اقامت نوروزی در اقامتگاه‌ها برای مسافرانی که تزریق واکسن داشته اند، میسر است.

شنبه زاده گفت: همه اقامتگاه‌ها به سامانه‌های وزارت متصل هستند و از طریق درج کد ملی مسافر و همچنین نیروی شاغل در این اماکن وضعیت واکسن این افراد مشخص می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نظارت بر واحد‌های اقامتی به طور مداوم در قالب گشت‌های مجزا انجام می‌شود و حتی برخی واحد‌های متخلف پلمب شده اند.

شنبه زاده گفت: همه اماکن اقامتی و خدماتی به گردشگران موظف به درج قیمت‌ها در معرض عموم هستند و برای تمام مناطق گردشگری تابلو و راهنما مشخص شده است و ۱۰۰ غرفه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی دایر می‌شود.

امسال هشت اثر تاریخی، ۶ اثر معنوی، ۶ اثر منقول (شی تاریخی) و ۲ اثر طبیعی استان ایلام ثبت ملی شده اند.

مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مورد را به سامانه ۰۹۶۲۹ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.