مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: مدنظر ما تعطیلی و از رده خارج کردن کارخانه‌ها نیست؛ ولی باید شرایط محیط زیستی آن هابهبود یابد.

مرجان  شاکری در بازدید از کارخانجات شهرستان زرند گفت: قطع به یقین تمام مشکلاتی که در زرند از لحاظ مشکلات زیست محیطی رخ داد، دغدغه ما نیز هست و  قطعا می دانم که فشار آلودگی بر شهر زیاد است.

او می گوید: ممکن است به دلیل اینکه چندین واحد در شهر مستقر شده اند و این واحد‌ها نزدیک به هم هستند و وقتی با هم کار می کنند، فشار آلودگی زیاد باشد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان  گفت: شرایط مردم زرند را به مراجع بالاتر گزارش کردیم و در صدد هستیم که مشکلات را کاهش دهیم. 

به گفته او در مورد کک سازی‌ها بازدیدی صورت گرفت و تذکراتی داده شد که سریع‌تر واحد سی وی کی یو راه اندازی شود و  قرار است در آن کک ها به صورت خشک خنک شوند که اگر این اتفاق بیفتد، مشکلات آلودگی کاهش می‌یابد و  تاکید سازمان محیط زیست بر راه اندازی سریع این واحد است.

شاکری می گوید: در مورد کارخانه زغال شویی و پسماند‌هایی که مساحت زیادی را درگیر کرده اند، تاکید شده است که سازماندهی شوند.

او گفت: اصلا مدنظر ما تعطیلی و از رده خارج کردن کارخانه‌ها نیست؛ ولی باید شرایط محیط زیستی بهبود یابد و حتما باید رعایت مسائل زیست محیطی در دستور کار مسئولان واحد‌ها قرار بگیرد و این مطالبه جدی ما است؛ زیرا سلامت مردم، در اولویت اول ما قرار دارد. 

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمان پایش کارخانه‌ها در دستور کار ما  است و در مورد بو ما استانداردی نداریم؛ امادر مورد گاز‌های آلاینده و موارد مربوط به گردو غبار که اثرات تنفسی دارند، به صورت جدی پیگیری می کنیم و هیچ مماشاتی با هیچ واحدی نداریم و در صورت تخلف از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار