وزارت خارجه برزیل تاکید کرد تحریم‌هایی که غرب علیه روسیه اعمال می‌کند غیرقانونی بود و منافع برخی از کشور‌ها را به خطر می‌اندازد.

کارلوس فرانکو، وزیر امور خارجه برزیل، مخالفت خود را با تحریم‌های غرب علیه روسیه، در شرایطی که عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در جریان است را اعلام کرده و آن‌ها را غیرقانونی خواند. او همچنین تاکید کرد که منافع برخی از کشور با وجود این تحریم‌ها به خطر می‌افتد.

بر اساس گزارش النشره فرانکو در مصاحبه‌ای که در وب سایت مجلس سنای برزیل منتشر شد، در خصوص تحولات اوکراین و روسیه گفت: برزیل با اعمال تحریم‌های انتخابی یکجانبه موافق نیست. این اقدامات علاوه بر غیرقانونی بودن بر اساس قوانین بین المللی، به ویژه در تضاد با منافع فوری برخی کشور‌ها به ویژه تامین نفت و گاز کشور‌های اروپایی است.

روابط روسیه و برزیل طی سال‌های گذشته رو به افزایش گذاشته است. در همین راستا روسیه اعلام کرد از عضویت دائم برزیل در شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌کند. همچنین روابط دو کشور برزیل و روسیه هم به صورت دوجانبه و هم در قالب کشور‌های عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند و آفریقای‌جنوبی) در حال پیشرفت و توسعه است.

در شرایط کنونی روابط بین الملل به دلیل گذار نظم جهانی به سوی نظام چندقطبی و کاهش قدرت آمریکا، این کشور برخلاف گذشته قادر به اعمال نفوذ گسترده سیاسی و نظامی در کشور‌های آمریکای لاتین نیست. از این رو، مهم‌ترین رقبای آمریکا در سطح جهانی با اغتنام فرصت، طی سالیان اخیر حضور اقتصادی و نظامی خود را در آمریکای لاتین تقویت کرده و به رقابت دیپلماتیک گسترده‌ای مبادرت ورزیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
بازم برزیل
آخرین اخبار