رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد این کشور تا سه روز هیچ اقدامی علیه عربستان انجام نخواهد داد.

«مهدی المشاط» امروز (شنبه) تایید کرد یمن تا سه روز هیچ حمله موشکی، پهپادی، زمینی، دریایی و هوایی علیه عربستان انجام نخواهد داد و در این سه روز آتش‌بس برقرار خواهد شد.

براساس گزارش المیادین رئیس شورای عالی یمن در ادامه صحبت‌هایش خطاب به مردم یمن گفت: امروز در آستانه سال هشتم ایستاده‌اید و با اراده‌ای که خم نمی‌شود و جز خداوند تعظیم نمی‌کند، در ساحل پیروزی می‌کوبید. استواری استراتژیک شما دستاورد‌های ارزشمندی برای یمن به ارمغان آورده است و شما را از رنج‌های بیشتر محافظت می‌کند.

المشاط خطاب به ائتلاف متجاوز و عربستان نیز اعلام کرد تمام اقداماتی که مانع صلح می‌شود را متوقف کنند و در صورتی که عربستان متعهد به پایان دادن به محاصره و توقف حملات خود به یمن یک بار برای همیشه باشد، آماده تایید نهایی مذاکره هستند، همچنین می‌توانند در مبادله‌ای زندانیان خود را با یمنی‌هایی که ائتلاف به اسارت گرفته است را تبادل کنند.

ساعاتی پیش خبرنگار المیادین مستقر در الحدیده تایید کرد جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک انبار تجهیزات پزشکی را در محله هفتم جولای، ایستگاهی برای پر کردن و توزیع گاز خانگی در منطقه القنوس و یک مرکز پزشکی در جزیره کمران واقع در شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن هدف قرار دادند.

هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود. پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
قطعا در این سه روز تجدید قوا خواهند کرد و از شما انتقام خواهند گرفت.
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بود بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
گول عربستان را نخورید. با طناب امثال اشعری هم به چاه نروید.
Italy
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تا بمب ها از ایران برسد
United Arab Emirates
رحیم گودرزی
۰۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اشتباه کردید، اتش بس کردید ،باید مرتب به تأسیسات نفتی و آب شیرین کن ،حمله میکردند تا در مقابل شما عزیزان زانو بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تازه یمن داشت کولاک میکرد که جلوش گرفتند
خدایا به داد یمن برس تا زود تر ریشه ال سقوط را بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
عربستان عاقلانه فکر کند و در این شرایط طلایی بازار انرژی پول نعمت خدا دادی خود را صرف به شهادت رساندن کودکان و زنان مسلمان و همه افراد بی دفاع یمن نکند. همه طرفها گذشته را فراموش کنند و بیایند در سر میز مذاکره. مردم یمن بگویند چه نوع کشوری می خواهند آیا فدرالی و یا دو کشور کاملا مستقل و تمام. تا چه موقع باید این مردم بی دفاع رنج و زحمت را تحمل کنند.
آخرین اخبار