روستای دهسلم نهبندان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی زیبا در دل کویر، مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود.

روستای دهسلم نهبندان روستایی است با نخلستان‌های سر برافراشته که در کمتر جایی از خراسان جنوبی چنین چیزی دیده می‌شود.

نخلستان‌هایی که در کنار ماسه‌های کویر مناظر بسیار زیبایی را خلق کرده و این روستا را به یکی از هدف‌های مهم گردشگری تبدیل کرده است.

دهسلم آخرین روستای حوزه استحفاظی نهبندان است و ویژگی‌های بارز مناطق کویری در آن متبلور شده و خانه­‌های گنبدی و گلی جلوه‌هایی از زیبایی‌های این روستا است.

از حصیربافی تا نخل های پربار در دهلسم

یکی از بانوان روستای دهسلم که به حصیربافی مشغول است می‌گوید: سبد‌های حصیری را برای نان یا میوه استفاده می‌کنیم و در وقت درو مزارع نیز کلاه حصیری بر سر می‌گذاریم.

او می‌گوید: از صبح تا ظهر که مشغول درو کردن هستیم و کلاه حصیری بر سر داریم، سرمان داغ نمی‌شود و احساس گرما نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی دهسلم نیز می‌گوید: نخل‌هایی در این روستا وجود دارند که عمرشان به حدود ۳۰۰ سال می‌رسد و از میراث طبیعی به شمار می‌روند.

او می‌گوید: آب جاری در اطراف روستا نیز خود یک منظره طبیعی و جاذبه گردشگری است که در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک است.

پذیرایی اهالی دهسلم از گردشگران

رئیس شورای اسلامی روستای دهسلم نهبندان گفت: گردشگرانی که به روستای دهسلم می‌آیند فکرش را هم نمی‌کنند که بعد از جاده‌ای کویری با چنین مناظر زیبایی برخورد کنند.

او گفت: هر کدام از گردشگران که به دهسلم بیایند، از طرف اهالی روستا که عمده آن‌ها سالمندان خونگرم هستند پذیرایی و اکرام می‌شوند.

گردشگران می‌توانند با حضور در روستای دهسلم علاوه بر دیدن مناظر زیبا از نخل ها، شترسواری کنند و در کویر ریگ یلان نهبندان قدم بگذارند.

روستای دهسلم در غرب شهرستان نهبندان قرار دارد و با شهرستان بیرجند نیز ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.