مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: امسال ۲۱ هزار مسافر در شبکه راه آهن فارس جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با پارسال ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهرداد انصاری به آمار مسافر نوروزی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تعداد مسافر ورودی به شیراز بیش از ۱۱ هزار نفر و تعداد مسافر خروجی از شیراز قریب ۱۱ هزار نفر بوده است که همچنین میزان رشد مسافر جابجا شده در ایام پیک نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

او گفت: از ابتدای نوروز تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۲۱ هزار نفر مسافر بوسیله ۸۰ رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به صورت رفت و برگشت سفر کرده اند.

مدیرکل راه آهن استان فارس به تعداد مسافر نوروزی سال ۱۴۰۰ اشاره و گفت: پارسال ۹ هزار و ۴۵۸ نفر از طریق شبکه حمل و نقل ریلی وارد استان شدند و ۸ هزار و ۴۵۶ نفر از استان خارج شدند.

انصاری تعداد کل مسافران جابجاشده بوسیله قطار‌های فارس در سال گذشته را ۱۷ هزار و ۹۱۴ نفراعلام کرد و گفت: تعداد مسافر ورودی در ایام پیک نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۵۴ درصد افزایش و تعداد مسافر ان خروجی ایام پیک نوروز ۱۴۰۱ نیز ۲۵.۹۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: همچنین میزان تن کیلومتر مرزی در حمل بار توسط راه آهن فارس در ایام پیک نوروز سال ۱۴۰۱ قریب ۵ میلیون تن کیلومتر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲ میلیون تن کیلومتر بوده است رشد ۱۰۰ درصدی را در شاخص‌های بازرگانی شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.