مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

مبارزه با آفات گندم و جو در بیش از ۱۶ هزار هکتار کشتزار خراسان رضوی انجام شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون در بیش از ۱۶ هزار هکتار از گندمزارها و جوزارهای استان با آفات مبارزه شده است.

فاطمه حلاج نیا گفت: سطح مبارزه با آفات در مزارع گندم ۱۰ هزار و ۲۵ هکتار و در مزارع جو ۶ هزار و ۳۲۳ هکتار ثبت شده است و مهمترین آفت مورد مبارزه سن غلات بوده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود، بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین در سال زراعی جاری (از ابتدای مهر پارسال تا کنون) مبارزه با بیماریها در سطح ۶۰ هکتار از کشتزارهای گندم و جو انجام شده است.

او گفت: مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز مزارع گندم و جو استان نیز در سطحی معادل ۴۱ هزار و ۷۹۳ هکتار انجام شده است.

حلاج نیا گفت: از این میزان سطح مبارزه شیمیایی با علف های هرز در این محصولات ۳۹هزار و ۶۲۸ هکتار و مبارزه فیزیکی ۲ هزار و ۱۶۵ هکتار است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه آفت سن غلات خشکی‌دوست است و از سویی عرصه منابع طبیعی، پوشش گیاهی مناسبی را به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری نداشته است، برنامه‌ریزی سازمان حفظ نباتات و سازمان جهاد کشاورزی استان بر کنترل آفت سن غلات در مرحله مادری متمرکز شده است.

۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار