فعالیت ۳۴ هزار سفیر سلامت در مدارس استان قزوین

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۳۴ هزار سفیر سلامت در سطح مدارس این استان خبر داد.

صالح یاوری گفت: در راستای ارتقای سطح سلامت در مدارس با بهره‌گیری از مشارکت فعال دانش‌آموزان، طرح سفیران سلامت در تمام مدارس استان در حال اجرا است.

۳۴ هزار سفیر سلامت در سطح مدارس  استان فعالند.

 رعایت بهداشت فردی، اجتماعی، روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی، خود مراقبتی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود.

یاوری با بیان اینکه سفیران سلامت یکی از طرح‌های مهم و کلیدی آموزش و پرورش است، افزود: این طرح در جهت افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه نسبت به موضوعات مرتبط با سلامت اجرایی می‌شود.

 دانش آموزان در این طرح موضوعات مهارت حل مسئله، خود مراقبتی، تغذیه سالم، نگهداری از محیط زیست، آشنایی با تفکیک زباله‌ها، مدیریت خشم، بلوغ فکری وغیره را آموزش می‌بینند.

 دانش آموزانی که سفیر سلامت می‌شوند، پیام‌های سلامتی را از طریق معلمان و مربیان دریافت کرده و این پیام‌ها را به گروه همسالان خود منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته فعالیت سفیران سلامت به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد بود، خاطر نشان: با حضوری شدن آموزش‌ها فعالیت این افراد نیز بیشتر پیرامون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تاکید بر حفظ سلامت و نشاط اجتماعی دانش آموزان و خانواده هایشان است.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین به اهمیت سلامت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: با حضوری شدن کلاس‌های آموزش، نظارت و بازرسی بر رعایت اصول بهداشتی دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

 هم اکنون بیش از ۹۹ و نیم درصد دانش آموزان قزوینی نوبت اول و ۹۰ درصد نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کردند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار