رتبه دوم نیروگاه حرارتی زرند در کشور

نیروگاه حرارتی زرند رتبه دوم کشور در بین نیروگاههای حرارتی را در تولید برق کسب کرد.

ایرج امیری مدیر عامل نیروگاه زرند گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری برق کشور، نیروگاه زرند در سال گذشته توانسته است با تولید ۳۴۳ میلیون کیلووات ساعت انرژی از رشد چشمگیر ۱۰۰ درصدی نسبت به تعهد تولید برخوردار شود.

او می گوید: این موفقیت در پی انجام به موقع تعمیرات اساسی بر روی تجهیزات نیروگاه و بهره برداری مناسب توسط متخصصین داخلی حاصل شده که جلوه‌ای از نامگذاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها محقق شده است.

اوگفت: خوشبختانه در ارزیابی‌های انجام شده توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی این نیروگاه حائز رتبه دوم کشوری در بین نیروگاه‌های حرارتی کوچک شده است.

حسین محمدی، سرپرست امور تعمیرات و نگهداری نیروگاه زرند هم با اشاره به اینکه تعمیرات به موقع تاسیسات مختلف با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی با هدف آمادگی واحد‌ها در پیک زمستان و تابستان ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تعمیرات نیروگاهی با کار بر روی توربوست بویلر و تاسیسات کمکی به مدت ۷۰ روز توسط متخصصین داخلی با موفقیت اجرا شد.

نیروگاه حرارتی زرند اولین نیروگاه جنوب شرق کشور با برخورداری از دو واحد به ظرفیت ۶۰ مگاوات در شمال‌غربی استان کرمان و در مجاورت شهرستان زرند واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار