فرماندار گناباد:

۱۰۰ مزیت فرهنگی و اجتماعی در گناباد شناسایی شد

فرماندار گناباد گفت: با بهره‌گیری از نقطه‌ نظرات نخبگان و متخصصان صد مزیت در بخش های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان شناسایی شده است.

رضا نصیری عصر دوشنبه در نشست شورای راهبردی پیشرفت فرهنگی و اجتماعی گناباد گفت: این شهرستان از مزیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در بخش های فرهنگی و اجتماعی برخوردار است که با به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه و نگاه مدون و عملیاتی و برنامه ریزی صحیح می توان از آنها در مسیر توسعه و رونق منطقه بهره گرفت.

فرماندار گناباد گفت: برای آنکه به توسعه همه جانبه در بخش های مختلف و ازجمله فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر قابلیتهای خاص منطقه ای دست یابیم نیازمند تدوین سند راهبردی هستیم و لذا در این جلسه از نظرات نخبگان برای تدوین و شناسایی مزیت های این بخش و جهت دهی آنها در مسیر توسعه گناباد استفاده شد.

او گفت: وجود وجود بقاع متبرکه تعدادی از امام زادگان و برادران امام رضا (ع) و از جمله بارگاه امام زاده محمد عابد (ع) واقع در شهر کاخک، وجود مرقد علامه بهلول گنابادی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با رشته های شاخص دانشگاهی، بافت‌ها و اماکن تاریخی ، سابقه تاریخی کهن در زمینه های علمی در سده های گذشته و به خصوص در زمینه علم نجوم، بافت مذهبی ، کتابخانه ها و ظرفیت خوب نخبگان و غیره از مزیتهای شاخص فرهنگی و اجتماعی این شهرستان ذکر کرد.

وی هدف از تشکیل جلسه شورای راهبردی پیشرفت فرهنگی و اجتماعی گناباد را بهره‌گیری از نقطه نظرات صاحبنظران و متخصصان و مسوولان ذیربط برای شناسایی و تدوین مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در این بخشها و ایجاد ساز و کارهای لازم برای به فعلیت رسیدن آنها ذکر کرد.

نصیری گفت: باید با شناسایی و تدوین مسایل مرتبط و موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی گناباد به یک مجموعه واحد و مشترک مبتنی بر داشته ها در این بخشها دست یابیم تا در قالب سند راهبردی توسعه و پیشرفت مدون شوند و این سند بعد از تدوین می تواند چراغ راهی در پیش روی توسعه منطقه قرار بگیرد.

او گفت: در این جلسه مقرر شد که با بهره‌گیری از نقطه نظرات متخصصان و صاحب‌نظران و نخبگان مزیتهای مهم فرهنگی و اجتماعی شهرستان شناسایی و به عنوان یک مجموعه واحد و مدون چراغ راه توسعه فرهنگی منطقه قرار گیرد و نتایج آن به استانداری ارایه شود.

فرماندار گناباد گفت: فرهنگ در جامعه اسلامی ما یک مساله دستوری و حاکمیتی نیست و سرمنشاء آن قرآن و عترت و ارزشهای دین مبین اسلام و پرچمدار مسائل فرهنگی در کشور ما شخص ولایت فقیه است.

وی هجمه های فرهنگی دشمنان بر علیه ارزشهای دینی و انقلابی کشور ما و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این زمینه را یادآور شد و گفت: معظم له بارها در فرمایشات خود از این هجمه به عنوان شبیخون و ناتوی فرهنگی و حتی قتل عام فرهنگی یاد کردند و این مساله حساسیت و لزوم توجه بیشتر به گسترش فرهنگ و اررشهای اسلامی را مورد تاکید قرار می دهد و با بهره گیری از ظرفیت‌های غنی منطقه ای می توان گامهای موثری در این زمینه برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار