مهم‌ترین حوادث ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران پلیس آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۰۶ دستگاه انواع تلفن همراه به مارک‌های مختلف خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۲ میلیارد ریال برآورد و در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

او گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه است و مبارزه با قاچاق یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کشف حشیش از خورجین موتورسیکلت 

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۷۰ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیبش در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین کنترل محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: در بازرسی از خورجین موتورسیکلت ۷۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سپیدان حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این خودرو حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان به معرفی راننده به مرجع قضائی اشاره و گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۱۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی از محل نصب تعدادی ماینر قاچاق در یکی از باغ‌های تفرجگاهی در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق و متصل به شبکه برق شهری کشف کنند.

فرمانده انتظامی بوانات گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سمند حامل تریاک در فسا توقیف شد

سرهنگ محمد رضایی گفت: افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی با هدف برخورد با سوداگران مرگ، به یک خودرو سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد متواری و ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی فسا گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

خودرو حامل البسه قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف سواری هایما حامل البسه قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری هایما مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو یک هزار ثوب البسه خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است و در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون با ۴۲ راس گوسفند قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۴۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی خرامه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون ۴۲ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: ارزش احشام قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون و کشف ۶۱ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۶۱ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: دیروز ماموران پلیس آگاهی مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۶۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف کنند.

فرمانده انتظامی مهر گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۴۴ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۴ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از دو دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی لارستان-بندرعباس به ۲ دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی از این خودرو‌ها ۴۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان به دستگیری ۲ نفر در این خصوص اشاره و گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۶ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف گنج یاب قاچاق درقیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران انتظامی پاسگاه ریکان قیروکارزین در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری زانتیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق کشف شد و در این خصوص ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۴ فقره سرقت در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان لارستان، موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پس از تجزیه و تحلیل سرقت‌ها و بررسی صحنه جرم، موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار شدند و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان  گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، در بازرسی از مخفیگاه سارق مقدار زیادی کابل و سیم برق و ابزار آلات مسروقه کشف شد.

سرهنگ یوسفی گفت: متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد،  شهروندان می‌توانند در طول شبانه‌روز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف گنج یاب قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف گنج یاب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی حسن آباد اقلید حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ردیاب، یونیت، لوپ، نقطه‌زن و یک دستگاه لپ‌تاپ که مربوط به حفاری غیرمجاز بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است و در این زمینه ۴ سرنشین خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

اجرای طرح ارتقاء اجتماعی در بیضاء

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از اجرای طرح ارتقاء اجتماعی در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: با همت و تلاش شبانه‌روزی سخت‌کوشان عرصه نظم و امنیت، در فروردین‌ماه امسال طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با جدیت کامل اجرا شد.

او گفت: در این طرح‌ها ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حدود ۸۵ گرم شیشه و هروئین، یک قبضه سلاح کمری و مهمات مربوطه کشف شد و در این خصوص ۱۰ نفر خرده فروش نیز دستگیر و روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و در این خصوص نیروی انتظامی محکم و استوار قدم بر می‌دارد.

دستگیری شکارچی غیر مجاز در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر شکار پرندگان کمیاب در سطح شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استهبان به همراه نماینده محیط زیست حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استهبان، ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۴ قطعه بلدرچین وحشی که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های شرقی داشت کشف کنند.

او گفت: راننده خودرو دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار