پنجمین آئین بزرگداشت روز شهرستان اهر با حضور امام جمعه، فرماندار، روحانیون و قاطبه مردم در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

این مراسم که از سال ۱۳۹۵ با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دوم اردیبهشت برگزار می‌شود، امسال نیز در راستای گرامیداشت مقام علمی و مذهبی آیت الله حاج شیخ محمدحسین نجفی اهری از علمای برجسته اهر برگزار شد.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه اهر شهرستانی علمی و عالم پرور است گفت: در طول تاریخ چهره‌های برجسته‌ای در حوزه علمی، عرفانی، مذهبی، سیاسی و ... از این خته برخواسته اند و باتوجه اینکه دوم اردیبهشت روز شهرستان مقارن شده با سالروز ولادت آیت الله حاج شیخ حسین نجفی که این بخاطر جایگاه علمی و شخصیتی این عالم بزرگوار و صاحب رساله میباشد.

خدا را شاکریم که در شهر علم و عرفان و معرفت و عالم پرور زندگی می‌کنیم و توصیه من به جوانان این است که قدرشناس عالمان و مجاهدان این خطه باشند چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود عالمانی همچون امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر عالمان مجاهدی که برای عزت این سرزمین تلاش کرده اند میباشد.

عالمان شیعه مرابد و سنگربان و مرزبانان فکری جامعه هستند که امروز اگر این مرزبانی فطری نبود، معلوم نمی شد که در مقابل این همه تهاجم فرهنگی چه اتفاقاتی رخ می‌داد. آیت الله نجفی ۱۰۴ سال عمر کرد و یک فرد کشوری و بزرگی بود که در سن ۳۱ سالگی به نجف مشرف شدند و از جمله از علمای مطرح نجف در رابطه با مشروطیت بودند که حمایت همه جانبه از امام خمینی (ره) داشت.

باید از حوزه‌ها و علما حمایت شود و باید این سنگر مقدس حفظ شود که در این راستا از مردم میخواهم ن فرزندان خود را وقف خدا کنید و بیایند در حوزه‌ها تحصیل کنند و در آینده عالمان جامعه شودند.

آقای غنی زاده فرماندار شهرستان اهر نیزگفت: شاخص‌های حذب نخبگان و برترین‌ها شناسایی ژنتیک یک منطقه است، و شناخت ژنتیکی یک منطقه از طریق رجال علمی و اجتهادی که در منطقه وجود داشته اند صورت می‌گیرد.

 در گذشته شناسایی جغرافیایی منطقه با وجود اشخاص برجسته همان منطقه صورت می‌گرفت و اگر فردی به مرحله‌ای برسد و تولید رساله بکند، این نشان از جایگاه علمی و ادبی آن شخص میباشد که وجود شخصیت‌های مطرح و برجسته در تاریخ، جغرافیایی راه هستند و می‌توانیم از این افتخار استفاده کنیم و این زمانی صورت می‌گیرد که شخصیت‌های بزرگ را بشناسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.