امام جمعه ساری بر بررسی به دور از غرض ورزی مسئله پتروشیمی میانکاله تاکید کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، گفت: مسئله پتروشیمی میانکاله باید به طور علمی، منصفانه و دور از غرض ورزی بررسی شود.

او می‌گوید: باید این مناطق باارزش حفظ شوند و اجازه سو استفاده به افراد را ندهیم.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه مازندران نیازمند صنایع تبدیلی و مادر است، گفت: نباید به بهانه محیط زیست جلوی صنایع مادر گرفته شود و از سوی دیگر نباید دنبال صنایعی برویم که به محیط زیست لطمه بزند و حیات وحش و منابع طبیعی را به خطر اندازد.

به گفته امام جمعه ساری هر پروژه‌ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و یک تیمی بدون غرض ورزی‌های سیاسی و انتخاباتی، مسئله پتروشیمی و دیگر طرح‌ها را بررسی و پیوست زیست محیطی آن را دقیق ارزیابی کنند و اگر ضررش به سودش می‌چربد باید جلوگیری شود وگرنه اجرای آن برای ایجاد اشتغال ضروری است.

او می‌گوید: اگر واقعاً دل برای محیط زیست می‌سوزد تالاب میانکاله بار‌ها و بار‌ها دچار آتش سوزی شد چرا یک مرکز اطفای حریق در آن احداث نمی‌شود و از سوی دیگر هر روز چندین میلیون مازوت در نیروگاه نکا مصرف می‌شود و چرا جلوی مازوت سوزی گرفته نمی‌شود.

به گفته نماینده، ولی فقیه در مازندران همچنین چرا جلوی تخریب منابع طبیعی در مناطق مختلف استان از جمله غرب مازندران گرفته نمی‌شود و تیم علمی و فنی باید مزایا و معایت پتروشیمی میانکاله را بررسی کند.

آیت الله لائینی می‌گوید: در کشور‌های اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد، ولی در استان جلوگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار