نقص فنی، قطار شهری مشهد را متوقف کرد

مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری قطارشهری مشهد گفت: بروز نقص فنی منجر به تخلیه مسافری و توقف ۷ دقیقه‌ای سرویس‌دهی خط ۲ قطار شهری این کلانشهر در روز دوشنبه شد.

وحید مبین‌مقدم گفت: این قطار امروز در طی مسیر به سمت طبرسی، در ایستگاه شهید کاوه دچار نقص فنی و مشکل سیگنالینگ شد.

وی گفت: راهور سعی در راه انداختن قطار داشت، اما طبق قانون اگر فرایند راه‌اندازی قطار شهری و رفع نقص بیشتر از سه دقیقه طول بکشد، مسافران باید تخلیه شوند لذا قطار جایگزین اعزام و قطاری که دچار مشکل شده بود، از خط خارج شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌ برداری قطار شهری مشهد گفت: به سرعت سرویس‌دهی و خدمات رسانی به حالت عادی بازگشت و مسافران نیز با قطار جایگزین جابه جا شدند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رئیس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌ برداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار