کسب رتبه نخست به‌وسیله مرکز مدیریت راه‌های کرمان در کشور

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان موفق به کسب رتبه اول کشوری در میان استان‌های سراسر کشور شد.

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: این ارزیابی شامل عملکرد مجموعه این اداره کل در مدیریت کلیه سامانه‌های هوشمند از جمله پروژه‌های ترددشماری، ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای، دوربین‌های نظارتی و تصویری بوده است.

به گفته او توزین در حال حرکت (WIM)، مدیریت ناوگان راهداری، پاسخگویی و رسیدگی به درخواست ها، و شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ اطلاعات راهها، ثبت سوانح و وقایع، تابلو‌های ترافیک نما و تابلو‌های پیام متغیر (VMS)، از دیگر آیتم‌های مورد ارزیابی حوزه مدیریت راه‌های استان بوده اند.

او می گوید: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل با تعداد ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور درمحور‌های مواصلاتی استان حدود ۸۰ درصد محور‌های شریانی استان را از نظر ترافیک عبوری تحت پوشش تصویری قرار میدهند و هرگونه تخلفات رانندگی را ثبت و ضبط می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تعداد ۱۴ تابلوی پیام نمای متغیر، ۱۰۴ دستگاه تردد شماره جاده ای، ۶ سامانه توزین درحال حرکت از دیگر سیستم‌های تحت اختیار مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان هستند و کارشناسان بصورت شبانه روزی در مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌ها حضور دارند و بصورت تصویری محور‌های استان را رصد می‌کنند.

علی عبدالهی معاون فنی و ساخت و توسعه راه‌های روستایی این اداره کل نیز با اشاره به وظایف مرکز مدیریت راه‌ها گفت: شناسایی، رصد و مدیریت سریع‌تر وقایع جاده‌ای از جمله فعالیت‌های اساسی یک مرکز مدیریت راه تلقی می‌شود بنابراین شناخت وقایع جاده‌ای با روش‌های مختلف از جمله مهمترین اقداماتی است که یک مرکز بایستی در مورد آن برنامه ریزی کند.

عبدالهی گفت: همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان ضمن رصد کلیه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای با حضور دائمی و به صورت سه شیفت، در مرکز مانیتورینگ، اطلاعات ترافیکی را از طریق سامانه‌های هوشمند استخراج کرده و پس از تحلیل، داده‌های ترافیکی را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

او می‌گوید: سامانه‌های کنترل سرعت جاده‌ای با استفاده از فناوری روز دنیا سرعت تمام خودرو‌های عبوری از تمام عرض معبر با هر نوع پلاک را احصاء کرده و امکان ثبت خودکار تخلفات ناشی از سرعت لحظه‌ای و متوسط و در صورت نیاز عدم رعایت فاصله طولی را فراهم می‌کنند.

او گفت:کارشناسان این مرکز از طریق سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشکلات هموطنان در خصوص مسائل مرتبط با راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هستند تا مشکلات جاده ای، شکایات ناوگان حمل و نقل عمومی و اطلاعات مرتبط با باز یا بسته بودن محور‌ها و شرایط جوی راه‌ها را برای عموم اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار