مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه روز قدس روز مبارزه با استکبار است، گفت: روز قدس با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عجین شده است.

میثم پاریزی در جلسه هماهنگی روز جهانی قدس که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان، رئیس بسیج ورزشکاران استان کرمان، نماینده باشگاه فرهنگی ـ ورزشی صنعت مس کرمان، روسای هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه در ایام ماه مبارک رمضان و لیالی قدر به رخداد مهم روز قدس اشاره کرد و گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ارزش فعالیت‌های وی در ایجاد امنیت برای در سرزمین‌های اسلامی و کل جهان بود و آرمان اصلی او آزادی قدس شریف بود؛ لذا برای همیشه روز قدس با نام شهید سلیمانی عجین شده است.

او می‌گوید: راهپیمایی روز قدس، برای کشور مهم است؛ لذا باید در راستای اهداف و سیاست‌هایی که این روز بر اساسِ آن نامگذاری شده، استان کرمان به عنوان مدعی پایتخت مقاومت جهان اسلام و جامعه ورزش به عنوان بزرگترین جامعه اجتماعی تاثیرگذار، بتوانند در این روزِ پراهمیت، نقش خود را به شکل پر رنگ به انجام برسانند.

پاریزی گفت: متاسفانه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور و دنیا، نتوانسته ایم مناسبت‌ها را به شکل مناسب خود برگزار کنیم؛ لذا طی سال‌های گذشته راهپیمایی روز قدس به صورت خودرویی و موتوری انجام شد؛ اما امسال این امکان وجود دارد که راهپیمایی روز قدس به صورت حضوری و به شکلی باشکوه برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تصمیمات و برنامه‌هایی که امروز در اداره کل به عنوان ستاد گرفته می‌شود؛ باید قابلیت ابلاغ به تمام شهرستان‌ها را داشته باشد؛ یعنی این نباشد که فقط برای شهرستان کرمان برنامه ریزی کنیم؛ لذا این انتظار می‌رود، هیئت‌ها برنامه‌هایشان را به شیوه مستقیم با تک تک هیئت‌های شهرستانی مکاتبه کنند و در نهایت لیست این برنامه‌ها را به اداره کل ورزش ارسال کنند.

پاریزی می‌گوید: نگاه هیئت‌های استانی نباید محدود به شهرستان کرمان باشد بلکه نگاه استانی و در مجموع، سیاست گذاری‌ها به عنوان ستاد، باید برای استان کرمان باشد؛ لذا ما امسال در تمامی شهرستان‌ها راهپیمایی روز قدس را خواهیم داشت.

او گفت: پیشنهاد من این است هر مکانی که برای تجمع مجموعه ورزش و جوانان در نظر گرفته می‌شود، خلاقیت‌هایی به دنبال داشته باشد تا ما بتوانیم اهداف نامگذاری این روز به عنوان روز قدس را تبیین کنیم.

پاریزی می‌گوید: امروز ظرفیت خوبی است تا از افرادی که نبوغ و تفکرات درخشانی دارند، استفاده شود تا در کنار کار نمادین که انجام می‌دهیم؛ افراد و مخاطبین حوزه خود را ترغیب کنیم تا در خصوص این نامگذاری عمیق‌تر فکر کنند.

به گفته او، مسئله‌ای که امروز به عنوان یک اصل و رسالت بر دوش ماست و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها بر آن تاکید داشته اند، جهاد تبیین است که یکی از مصادیق آن می‌تواند همین مناسبت‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان می‌گوید: انتظارمان از تصمیمات نشست امروز این است قابلیت ابلاغ در شهرستان‌های استان را داشته باشد.

پاریزی گفت: باید کار به صورت متفاوت و خلاقانه انجام شود؛ چرا که اگر برنامه به صورت کمی تاثیری نداشته باشد؛ باید به لحاظ کیفی به خوبی انجام شود.

او می‌گوید: اعتقاد ما این است، گاهی خود استان‌ها می‌توانند به عنوان پایلوتِ کار‌های خلاق، تصمیمات خود را در هر حوزه‌ای به عنوان یک سیاست گذاری و مبنای عمل به کشور اعلام کنند تا بتوان به آن‌ها استناد و از آن‌ها استفاده کرد.

به گفته پاریزی، باید به کاری که می‌کنیم، عمیقاً و قلباً اعتقاد داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نامگذاری روز قدس برای این است که هر انسان آزاده‌ای، در هر گوشه از دنیا با استکبار، خودرأیی و دیکتاتوری مبارزه کند.

پاریزی با تأکید بر اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب شده در نشست‌ها باید مبتنی بر یک برنامه فرهنگی باشد، می‌گوید: اگر دل در گرو پیشرفت مملکت دارید و دلتان برای آینده فرزندانتان می‌سوزد، همه باید در حوزه کاریتان تلاش کنید.

به گفته او، پیشرفت کشور باید توازن و تناسب داشته باشد و بتواند هم در بعد ملی و هم مذهبی اثرگذار باشد.

پاریزی گفت: انتظار دارم مجموعه ورزش و جوانان استان کرمان به عنوان دستگاهی که به لحاظ اجتماعی حوزه گسترده و تاثیر فرهنگی بسیار زیادی دارد؛ قدر این مناسبت‌ها را بدانیم؛ چرا که ما به کشور، شهدا و حوزه‌ای که در آن کار می‌کنیم، مدیون هستیم.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه را با یک سال تاخیر در کشور خواهیم داشت، گفت: مبنای تصمیمات و سیاست‌های کلی در حوزه پیشرفت و توسعه کشور، سازمان برنامه و بودجه است و معمولاً کار استان‌ها بر اساس برشی که در بحث آمایش سرزمین و توسعه زیرساخت هاست انجام می‌شود؛ اما خلائی که امروز در بحث توسعه کشور احساس می‌شود، این است در این سند توسعه فرهنگی نداریم.

پاریزی خطاب به حاضران در نشست می‌گوید: تاکنون در این زمینه جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی برگزار شده و از شما نیز انتظار داریم برای این مسئله کمک کنید.

او در بخش دیگری از سخنانش به بیان گزارشی از اقدامات سازمان‌های مردم نهاد جوانان در سیل جنوب پرداخت و گفت: خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد جوانان قوی‌تر از دستگاه‌های متولی در منطقه حضور پیدا کردند و متناسب با ظرفیت خود کار کردند.

پاریزی از توزیع بیش از ۲ میلیارد تومان اقلام مصرفی، خوراکی و لوازم به همت این سمن‌ها در بین سیل زدگان خبر داد.

به گفته او، اگر ما بخواهیم توسعه را در استان و کشور داشته باشیم، نیازمند برش فرهنگی هستیم که باید به صورت منطقی در مسائل لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار