واریز سودهای رسوب‌شده سهامداران از عید فطر آغاز می‌شود

فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران مقارن با عید سعید فطر اجرایی می‌شود.

به منظور تسهیل امور سهامداری و در جهت رعایت کامل قوانین و مقررات از جمله ماده ۲۴۰ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، سازمان بورس در راستای فراهم نمودن زیر ساخت‌های لازم برای تعیین تکلیف سود‌های سنوات قبل سهامداران اقدام کرد.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر از پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران از طریق شرکت مذکور و با استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ مقارن با عید سعید فطر داد. نتیجه اقدامات انجام شده در سامانه کدال منتشر می‌شود.

واریز رسوب سود مجامع گذشته از عید فطر آغاز می‌شود
به گفته رئیس سازمان بورس، سود سال‌های گذشته سهامداران به خصوص سهامداران خرد که مصداق حق الناس است و تاکنون نتوانسته اند دریافت کنند، از طریق سامانه جامع اطلاعات مالی یا همان سجام پرداخت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار بورس
۲۳:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
افشاگری و تذکر شدید عضو هیئت رئیسه مجلس به سازمان بورس درباره سودهای پرداخت نشده سهامداران در سالهای گذشته:

سید محسن دهنوی نماینده مجلس،‌امروز در فضای مجازی نوشت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.

متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند.

سازمان بورس نباید اجازه تاخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.
آخرین اخبار