رئیس هیات وزنه‌برداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه‌اندازی این رشته ورزشی با حداقل امکانات در استان به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

آقای رئیسی گفت: در دوره پیش از کرونا و در جریان برگزاری اردو‌های تیم ملی جوانان و بزرگسالان وزنه‌برداری از مجموع ۱۳ ورزشکار و مربی حاضر در اردو، هفت نفر آنان را ورزشکاران و مربیان چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌دادند ولی اکنون این رشته ورزشی از ۱۰ شهرستان استان تنها در سه شهرستان فعال است.

شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن از جمله شهرستان‌هایی هستند که وزنه‌برداری در آن‌ها فعال است.

تا زمانی که هزینه‌های راه‌اندازی وزنه‌برداری بالاتر از اعتبارات اختصاص یافته به هیات باشد، نمی‌توان کار چندانی را به پیش برد.


بیشتر بخوانید


در دوران پیش از کرونا، چهارمحال و بختیاری بعد از شش سال توانست در کمتر از چهار ماه میزبان دو رویداد ملی وزنه‌برداری شود، اما هزینه‌های برگزاری این رویداد‌ها در جمع اعتبارات اختصاص یافته به هیات لحاظ شد و این شیوه باید بازنگری شود.

هزینه‌های برگزاری این رویداد‌ها در سال ۹۸ حدود ۱۲۰ میلیون تومان بدهی برای هیات وزنه برداری بر جا گذاشت که بخشی از آن‌ها به صورت شخصی پرداخت شد و وقتی پارسال هیات وزنه‌برداری استان تنها ۱۶ میلیون تومان اعتبار استانی دریافت کرده است طبیعی است که نتوان برای توسعه زیرساختی و تجهیزاتی، کاری از پیش برد.

بودجه‌های عمرانی حوزه ورزش چهارمحال و بختیاری نیز کافی نیست و ضعف مدیریتی در این حوزه نیز مشهود است.

در استان‌های دیگر، شهرداری‌ها، صنایع بزرگ و سرمایه‌گذاران شخصی به بحث ورزش ورود پیدا کرده‌اند، اما چهارمحال و بختیاری سال‌ها است که از این نوع حمایت‌ها محروم مانده و سرانه ورزشی آن در بسیاری از رشته‌ها از جمله وزنه‌برداری بسیار پایین است و ورزشکاران با حداقل امکانات تمرین می‌کنند.

برای شناسایی این استعداد‌ها نیازی به برگزاری برنامه‌های آن‌چنانی نیست چرا که تجربه ثابت کرده است که بیشتر ورزشکاران مطرح وزنه‌برداری ایران از روستا‌ها و افرادی هستند که بدن آن‌ها از دوران کودکی ورزیده شده و تنها با یک دوره آموزشی می‌توانند در این رشته خود را نشان دهند.

محروم نماندن شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از امکانات برخی رشته‌ها همچون وزنه‌برداری ضروری است و در این رابطه نامه‌نگاری‌های متعددی نیز با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

انتظار می‌رود در سفر رئیس‌جمهور به استان نگاه ویژه‌ای برای بهبود شرایط ورزشی شکل گیرد و بخشی از کبود‌های چندین ساله وزنه‌برداری و دیگر رشته‌ها جبران شود.

هم‌اکنون ورزشکاران وزنه‌برداری چهارمحال و بختیاری در شهر‌های شهرکرد، فارسان، فرخشهر، بروجن و هفشجان در حال تمرین هستند و به گفته مسئولان هیات در چند ماه آینده شهر سامان نیز در صورت مهیا شدن امکانات به جمع شهر‌های داری امکانات تمرینی وزنه‌برداری می‌پیوندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار