جاری شدن سیل در برزیل، تا این لحظه جان حداقل ۸۴ نفر را گرفته و چهار هزار نفر را آواره کرده است.

از زمان شروع بارندگی‌های شدید در برزیل، تا کنون ۵۶ نفر مفقود شده و نزدیک به چهار هزار نفر خانه‌های خود را از دست داده اند. ۱۴ شهرداری در این کشور نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در برخی مناطق برزیل تنها در ۲۴ ساعت به اندازه بیش از یک ماه باران باریده است. تندباد‌هایی که می‌توانند منجر به قطع برق و ریزش آوار شوند هم تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته اند. گفته می‌شود مدارس برخی شهر‌ها مثل «رسیفی» برای پناه دادن به خانواده‌های آواره باز شده است.

بارندگی در برزیل که از چهارشنبه هفته پیش آغاز شده، چهارمین سیل در پنج ماه گذشته را رقم زده است. به گزارش رویترز، این بارندگی‌ها فقدان برنامه‌ریز شهری در محله‌های کم درآمد در بسیاری از نقاط کشور را پر رنگ‌تر کرده است. محله‌های موسوم به «فولا» در برزیل، که محله‌های فقیرنشین یا زاغه نشین هستند، اغلب بر روی دامنه‌هایی ساخته می‌شوند که مستعد جا به جایی هستند.

در ماه دسامبر، بارندگی باعث شکستن دو سد در ایالت «باهیا» برزیل شد که ده‌ها کشته برجای گذاشت و کل خیابان‌ها را زیر آب برد.

تغییرات اقلیمی سبب شده اوضاع آب‌و‌هوا در جهان به شکل مخربی تغییر کند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود به خاطر تغییرات اقلیم، میزان کلی بارش در برزیل کاهش یابد، اما زمانی که بارش‌ها  اتفاق می‌افتد، شدید و غیرقابل پیش‌بینی خواهند بود.

سیل برزیل

گرفتگی معابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
نکنه // عبدالباقی از ابادان رفت برزیل ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
برزیل تسلیت
آخرین اخبار