اجرای دو طرح ویژه دانش آموزان در تابستان

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه دو محور اردو‌های یک روزه و سکو‌های ایران قوی طراحی شده است.

عباس مهاجر در نشست روسای ادارات فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی ادارت کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: برگزاری جشنواره ها، فرصت دیده شدن استعداد‌های ناب است؛ پس باید این فعالیت توسعه پیدا کند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانه دو محور اردو‌های یک روزه و سکو‌های ایران قوی طراحی شده است.

مهاجر به آسیب‌های دوران کرونا اشاره و گفت: در تابستان برنامه‌ی اردو‌های یکروزه درون استانی بمنظور نشاط، شادابی و آموزش زندگی اجتماعی به دانش آموزان طراحی شده است.

او بر جریان سازی اردو‌ها  تاکید و گفت: بهترین راه برای تغییر و تحول، اردو‌ها می‌باشد چراکه برای دانش آموزان جذابیت دارد و همین امر باعث می‌شود که بسیار استقبال قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سکو‌های ایران قوی محور دیگری است که در تابستان پیگیری می‌شود و در این طرح بدنبال دیده شدن استعداد‌های دانش آموزان هستیم.

مهاجر ضمن اشاره به طرح سکوی ایران قوی گفت: این برنامه از ۵ تیرماه آغاز می‌شود و دانش آموزان می‌توانند استعداد و توانمندی‌های خود را در قالب هنر بدون هیچگونه محدویت موضوعی به دبیرخانه ارسال کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی در تابستان فعال هستند و مقرر شده است که این کانون‌ها به پیشخوان فرهنگی هنری تبدیل شود به عبارتی ارائه‌ی خدمات راتسهیل وتسریع نمایند.

مهاجر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنر، تمدن ساز و ابزار تمدن سازی است، چرا که اندیشه را منتقل می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: هنر، مقامی والا می‌شود اگر در خدمت انسانیت باشد.

او به سخنان شهید آوینی اشاره و گفت: کربلا به رفتن نیست، بلکه به شدن است چراکه اگر به رفتن بود، که شمر هم کربلایی است؛ و همچنین آرمان خواهی انسان، مستلزم صبر بر رنج هاست پس یاد بگیر که صبورترین انسان‌ها باشی و همچنین گمنامی برای شهرت پرستان دردآور است وگرنه همه‌ی اجر و پاداش‌ها در گمنامی است.

مهاجر گفت: در جای دیگری شهید آوینی می‌فرماید: محکمه خون شهدا محکمه عدلی است که همه‌ی ما را به محاکمه می‌کشد پس این نشان می‌دهد که در پاسداشت مقام و خون شهدا مسئولیم پس باید در تربیت موثر باشیم و در این راه نباید از قدرت هنر برای انتقال مفاهیم غافل شد.

مدیرکل پرورشی فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان پرورشی فرهنگی، سکانداران ساحت هنری و زیبا شناختی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش هستند.

مهاجر گفت: باید قَدر زمان، فرصت و موقعیت‌ها را بدانیم و به نحو احسن استفاده ببریم تا بتوانیم اتفاقات زیبایی را رقم بزنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به مراکز فرهنگی فعال در کشور گفت: یک هزار و ۱۸۰ و دو کانون فرهنگی تربیتی و ۳۴۶ اردوگاه در کشور است که دانش آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار