افزایش میزان تحویل گندم در شهرستان گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: امسال میزان تولید گندم در شهرستان گراش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

حسن مرادی گفت: در سال زراعی جاری با وجود خشکسالی و کم شدن سطح زیر کشت میزان تولید گندم در شهرستان گراش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

او گفت: در سال زراعی گذشته از هزار و ۳۴۵ هکتار زمین کشاورزی، ۲ هزار و ۳۳۰ تن گندم تحویل دولت داده شد، اما امسال با وجود خشکسالی و کم شدن سطح زیر کشت از هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول چهار هزار و ۶۵۰ تن گندم تحویل مراکز خرید شد.

مرادی گفت: عواملی مثل توسعه مکانیزاسیون، تامین به موقع ماشین آلات کاشت و برداشت محصول، تغذیه مناسب و دفع به موقع آفات و بیماری‌ها، استفاده از سامانه‌های آبیاری نوین و بخصوص نوارتیپ در افزایش میزان تولید شهرستان در واحد سطح تاثیر گذار بوده است.

او گفت: در سال زراعی جاری ترویج و توسعه کشت با دستگاه‌های کف کار در اراضی شور مهمترین عامل موفقیت ما بوده و به همین دلیل امسال هفت دستگاه کف کار به ناوگان مکانیزاسون شهرستان اضافه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: مهمترین مزیت دستگاه‌های کف کار، کاهش میزان تنش شوری در طول دوره رشد است، با این وجود استفاده از این دستگاه‌ها در کاهش مصرف آب و بذر، افزایش بهره وری از آب‌های شور و همچنین کاهش عملیات خاکورزی نیز موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار