مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از استاندارد بودن بیش از ۸۸ درصد وسایل بازی کودکان و نوجوانان در شهر خبر داد.

 پیام جوادیان اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم بوده و به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر استاندارد بودن بیش از ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در شهر قم گفت: سه شهربازی فعال شهر، ۱۵ هزار مترمربع زمین‌ بازی و ۱۸۲ مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای گواهی استاندارد ساخت و نصب است.

او در ادامه  از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۵ مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر در مجموع ۲۲۳ مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از آن‌ها ۱۸۲ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده و تاییدیه دارند.

مدیرعامل پارک‌های قم گفت: تنها ۴۱ مجموعه که قبل از سال ۱۳۹۵ نیز خریداری‌شده استاندارد ساخت ندارد، اما در مراحل نصب تمام استاندارد‌های لازم رعایت شده و همچنین ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های بازی نیز دارای کفن‌پوش‌های استاندارد است.

او تمام  شهربازی‌ها را نیز دارای استاندارد دانست و گفت: شهربازی غدیر، علوی و شهربازی هاشمی تا گواهی استاندارد دریافت نکردند، مجوز بهره‌برداری به آن‌ها داده نشد و تله‌سیژ بوستان علوی نیز تا زمانی که استاندارد را نگرفت مجوز بهره‌برداری به آن داده نشد.

جوادیان می گوید: در سال ۱۳۹۵ سازمان پارک‌ها و فضای سبز از طرف اداره‌کل استاندارد قم به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و گرفتن استاندارد برای مجموعه‌های بازی هرسال تمدید می‌شود، در صورتی‌که هیچ شهری در کشور این استاندارد را هرسال تمدید نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار