سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از خدمت رسانی به افراد معتاد در ۲۹ مرکز فعال سطح استان خبر داد.

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مراکز نگهداری و ارائه خدمات به معتادان شامل مراکز سرپایی، شبانه روزی، سرپناه شبانه، کاهش آسیب و اجتماع مدار می‌شود.

او گفت: در بیشتر این مراکز به جز مراکز نگهداری، به صورت مشترک بانوان و آقایان از خدمات بهره می‌برند.

شرفی گفت: افراد معتاد پس از ترک به راحتی توسط جامعه پذیرفته نمی‌شوند و یکی از چالش‌های پس از درمان معتادان همین است برخی از این افراد حتی بعد از ترک در خانواده هایشان نیز جایگاهی ندارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برخی از این افراد در زمینه اشتغال و بهره مندی از تسهیلات نیز به دلیل برچسب زنی و نداشتن ضامن محروم می‌مانند.

ارائه وام اشتغال زایی به معتادان بهبود یافته

شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پارسال ۱۱۰ معتاد بهبود یافته از خدمات بهزیستی برای ایجاد اشتغال استفاده کرده اند.

او گفت: این افراد از تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در زمینه خویش فرمایی و کارآفرینی استفاده کرده اند.

شرفی گفت: این افراد بیشتر در زمینه کشاورزی، دامپروری، کافی شاپ، رستوران، اغذیه فروشی و سایر شغل‌ها اشتغال زایی کرده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از آسیب اعتیاد اقداماتی از قبیل طرح‌های آگاه سازی، اطلاع رسانی در فضای رسانه ای، محلات (طرح کارزار رسانه‌ای اعتیاد)، توزیع بروشور و پوستر و اجرای طرح کیان مخصوص ادارات و سازمان‌ها انجام شده است.

او گفت: خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ همچنین مشاوره حضوری در مراکز مشاوره سطح جامعه آماده خدمات دهی تخصصی به معتادان و خانواده هایشان هستند.

برچسب ها: معتاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.