دومین کارگروه مجمع زنان دفتر نمایندگی ولی فقیه دراستان کرمان با حضور علاسوند عضو شورای فرهنگی زنان کشور وجمعی از زنان فرهیخته کرمانی برگزار شد.

دومین کارگروه مجمع زنان دفتر نمایندگی ولی فقیه دراستان برگزار شد دراین کارگروه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان ونیز خانم علاسوند عضو شورای فرهنگی زنان کشور وجمعی از زنان فرهیخته عضو مجمع زنان کرمان نیز حضورداشتند.

شفیعی دبیرکارگروه با اشاره به تشکیل ۷ کمیسیون زیرمجموعه این مجمع گفت: این کمیسیون‌ها در طول سال جلسات متعددی را برگزار و درحوزه‌های مختلف تصمیم سازی و برنامه ریزی برای جامعه زنان مداخله می‌کنند.

او این کمیسیون‌ها را کمیسیون فرهنگی تربیتی، اجتماعی، رسانه وفضای مجازی، اقتصاد ،اشتغال وتوانمندسازی، آموزش وپژوهشی وحقوقی ذکر کرد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه دراستان نیز ازبرگزاری جلسات مجمع و دغدغه مندی در حوزه زنان حمایت کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: هرآنچه درجامعه امروز با آن مواجه هستیم می‌تواند با نگاه ویژه به زنان در خانواده به بهترین شکل پیش برود.

خانم علاسوند عضو جامعه زنان شورای فرهنگی کشور وعضو پژوهشکده زنان کشور نیز گفت: در برخی صحبت‌های رهبری از برخی حوزه‌ها تعبیر به جبهه می‌شود که این کلمه کاملا هوشمندانه بکاربرده می‌شود، چون جبهه مرزبندی‌های سیاسی و اجتماعی نداشته وجایی تشکیل می شود که همه احاد در آن بخش احساس خطر می کنند.

او علت برخی ناکارآمدی‌ها در حوزه زنان را تسری ندادن مطالعات وپژوهش‌ها به بدنه جامعه ذکر کرد.

علاسوند گفت: مسئولان باید با نگاه فراگیرتری در مجامع زنان حضور یافته وبه برنامه ریزی و تصمیم سازی برای جامعه زنان ایرانی بپردازند.

او با اشاره به اینکه کرونا در کنار معایبی که داشت به تقویت بنیه نرم افزاری مطالعات علمی جامعه کمک کرد گفت: باید اساس کار برای زنان برمبنای بانک‌های اطلاعاتی و آماری باشد.

علاسوند دغدغه جمعیت برای پژوهشکده زنان کشور را متعلق به ۲۰ سال قبل ذکر کرد و گفت: مساله جمعیت برای سال‌های متمادی دغدغه ما بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار