حجت الاسلام مرتضی جعفری گفت: ولایت مداری و ولایت پذیری از دستاورد‌های نهضت عاشورا است و هم اکنون اطاعت از رهبر معظم انقلاب بر همگان ضروری است.

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اطاعت از خدا و اجرای فرامین الهی، اطاعت از رسول خدا و اولی الامر، اجتناب از معاصی، شکر نعمت‌های الهی و صبر در برابر بلا‌ها و مصائب باعث افزایش تقوای الهی می‌شود.

او می‌گوید: برگزاری یادواره شهدا، باعث زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است؛ بنابراین در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، چند یادواره شهدا در شهرستان کوهبنان برگزار می شود. 

امام جمعه کوهبنان گفت: سید و سالار شهیدان وقتی شاهد بودند که وصایای پیامبر اکرم (ص) کنار گذاشته شد، تجمل گرایی و اشرافی گری افزایش پیدا کرد و افول غیرت دینی رواج پیدا کرد، برای احیای دین خدا و سیره نبی مکرم اسلام (ع) قیام کردند.

به گفته او  ۲ عامل فاصله از خدا و معنویت و گرایش به تجمل گرایی باعث گمراهی مردم می‌شود.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: امروز همراهی کردن با مراکز درمانی و وزارت بهداشت برای کاهش ویروس کرونا از مصادیق تقوا است.

او  تصریح کرد: همچنین  در این هفته سالروز شهادت امام سجاد (ره) و بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم را در پیش داریم. 

امام جمعه کوهبنان گفت: مبحث ولایت مداری و ولایت پذیری از دستاورد‌های نهضت عاشورا است؛ بنابراین در حال حاضر اطاعت از مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) بر همگان ضروری است.

او تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا خصوصا سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید نوح مجیدی را گرامی می‌داریم و  به اطلاع همگان می‌رساند مراسم یادواره شهدای روستای کهن در آستانه تاسوعا برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار