رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات خوزستان گفت: ۱۲ مجتمع فرهنگی و رفاهی در ایام اربعین امسال در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه راه‌اندازی می‌شود.

 حجت الاسلام سیدمحمود موسوی در گردهمایی فصلی مسوولان شهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مجتمع‌های فرهنگی- رفاهی به صورت مردمی برای برپایی نماز جماعت، برگزاری نشست‌های فرهنگی و اسکان خواهران و برادران و مجهز به استراحتگاه و سرویس بهداشتی ایجاد می‌شود.

او می‌گوید: این مجتمع‌های فرهنگی و رفاهی تا پیش از حرکت زایران اربعین که معمولا از ابتدای ماه صفر شروع خواهد شد راه اندازی خواهد شد.

به گفته رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات خوزستان، حداث موکب‌های اربعین مربوط به امیدیه، بهبهان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان به پایان رسیده و برای سایر شهرستان‌ها نیز زمین برای این کار واگذار شده و هم اکنون درحال ساخت و ساز هستند.

 حجت الاسلام  موسوی دلیل نیمه کاره ماندن برخی موکب‌های اربعین در مرز‌های چذابه و شلمچه را شیوع کرونا و وقفه ۲ ساله در کار‌های اجرایی اجرایی آنان بیان کرد و ادامه داد: روند ساخت و تکمیل مواکب هم اکنون مطلوب است و با تلاش موکب داران و سایر دستگاه‌های متولی، تلاش می‌کنیم کمتر از یکسال دیگر تکمیل شوند.

او  ابراز امیدواری کرد با فعال شدن موکب‌های مردمی اربعین بتوانیم از زایران مشتاق امام حسین (ع) در ایام اربعین پذیرایی کنیم.

 رییس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات خوزستان از همکاری و حمایت مردم، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی که برای راه اندازی موکب‌های اربعین حسینی و پذیرایی زایران حضرت سیدالشهداء (ع) پای کار هستند و شبانه روزی تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

به گفته  حجت الاسلام  موسوی، حدود ۵۰۰ موکب اربعین در مرز‌های چذابه و شلمچه از زایران اربعین حسینی به صورت شبانه روزی میزبانی و پذیرایی خواهند کرد.

حرکت تدریجی زایران اربعین به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

پیش بینی شده امسال از مجموع پنج میلیون زایر اربعین، ۲ میلیون زایر از مرز‌های چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا و نجف اشرف شوند.

پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر، به ترتیب در محدوده سیاسی ۲ شهرستان دشت آزادگان و خرمشهر واقع شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار