قاسمی مطرح کرد

تامین نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکی از طریق ایران

وزیر راه وشهرسازی گفت: ایران در کنار سایر کشورهای ترانزیت منطقه، نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکی منطقه را برآورده می سازد.

رستم قاسمی گفت:  ایران آمادگی دارد به عنوان یک کشور در حال توسعه ترانزیت در کنار سایر کشورهای ترانزیت منطقه، نیازهای ترانزیتی ۸ کشور محصور در خشکی منطقه را برآورده سازد و در مقابل انتظار دارد جامعه بین‌المللی هم نقش خود را ایفا کند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی  منابع مالی بین‌المللی می‌تواند برای ساخت برخی زیرساخت‌های موجود در کشورهای ترانزیت و محصور در خشکی منطقه در نظر گرفته شود.

او می گوید: پروژه‌های مهمی همچون اتصال ریلی چابهار در حاشیه اقیانوس هند به هرات و مزار شریف در افغانستان، اتصال مزار شریف به پیشاور در پاکستان، بازسازی راه‌آهن کویته در پاکستان به زاهدان در ایران، ساخت مسیر مفقوده ریلی در قرقیزستان برای اتصال ریلی به بندر عباس از طریق ازبکستان و ترکمنستان، و نیز تجهیز ناوگان های ریلی کشورهای ترانزیت منطقه باید از منابع مالی بین‌المللی برخوردار شود.

وزیر راه شهرسازی در کنفرانس کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی که امروز در عشق آباد، ‌پایتخت ترکمنستان برگزار شد،‌ نسبت به تاثیر این نشست در انجام اقدامات موثر برای کمک به تحقق اهداف توسعه‌ای کشورهای محصور در خشکی ابراز امیدواری کرد.

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار