چین در پیامی شدید اللحن به رژیم صهیونیستی هشدار داد تا اجازه ندهد فشارهای آمریکا به روابط پکن-تل‌آویو آسیب بزند.

یک وب‌سایت عبری عصر روز چهارشنبه فاش کرد که چین در پیامی شدیداللحن از رژیم صهیونیستی خواسته است که اجازه ندهد فشار آمریکا روابط با پکن را خراب کند.

وب‌سایت صهیونیستی «والا» به نقل از مقامات وزارت خارجه این رژیم که از ذکر نامشان خودداری کرده است، نوشت: «چین هفته گذشته به اسرائیل نسبت به آسیب رساندن به روابط با پکن تحت فشار‌های آمریکا هشدار داده است.»

این سایت افزود: «این پیام هفته گذشته توسط «لیو جین شائو» دیپلمات ارشد چین به «ایریت بن آببا» سفیر اسرائیل در پکن، ابلاغ شده است.»

مقامات ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته‌اند: «این اولین‌بار است که اسرائیل چنین پیام تند و مستقیمی را از پکن در رابطه با موضوع روابط سه جانبه اسرائیل، آمریکا و چین دریافت می‌کند.»

دیداری که بین «ایریت بن آبیا» و «لیو» انجام شد، اولین دیدار آن‌ها از زمان روی کار آمدن سفیر رژیم صهیونیستی در ژوئن گذشته بوده است.

بر اساس گزارش این وب‌سایت صهیونیستی، در سال گذشته تنش‌هایی بین تل‌آویو و پکن بر سر موضع چین در قبال مسئله فلسطین به وجود آمده است.

چینی‌ها اقدامات و اظهارات خود علیه اسرائیل را بیش از پیش در نهاد‌های سازمان ملل به ویژه در شورای حقوق بشر و شورای امنیت تشدید کرده‌اند.

به گفته والا، در ژوئن گذشته رژیم صهیونیستی تحت فشار آمریکا، به بیانیه گروه کشور‌های عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل پیوست؛ بیانیه‌ای که سیاست چین در قبال «اویغور‌ها» را محکوم کرده بود.

این مقام چینی به سفیر صهیونیست‌ها گوشزد کرده است که تمامی اتهامات علیه چین مبنی بر نقض حقوق بشر «بی‌اساس و توهین به مردم چین» است.

لیو افزود: «چین در ۴۰ سال گذشته حتی یک گلوله شلیک نکرده است، در حالی که ایالات متحده در حال جنگ در افغانستان و عراق بوده است.»

وی گفت: «اگر اسرائیل به دلیل فشار‌های خارجی به چین توهین کند، این یک تصمیم سیاسی اشتباه اسرائیل است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار