رویداد استارتاپ ویکند با محوریت شـهر هوشمند در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در کارخانه نوآوری شیراز برگزار شد.

حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: رویداد استارت آپ ویکند شهر هوشمند بعد از سه سال در شیراز برگزار شد و در این رویداد ۶۸ نفر به مدت ۵۴ ساعت در قالب ۳۰ ایده به رقابت پرداختند.

او، محور‌های این همایش را حمل و نقل هوشمند و نوین، بهینه سازی مصرف انرژی تاسیسات شهری، مدیریت هوشمند فضای سبز، خدمات شهروندی دیجیتال، تسهیلگری خدمات شهری ویژه افراد دارای معلولیت، اقتصاد دیجیتال شهری، زندگی و محیط هوشمند، مدیریت شهری شیشه‌ای و هوشمند عنوان کرد.

سلیمان پور گفت: در این برنامه ابتدا شرکت کنندگان در پیش رویداد این برنامه ایده‌های خود را در قالب ۳۰ طرح ارائه کردند و ۱۵ ایده بر اساس شاخص‌های ارزیابی توسط داور‌ها و منتور‌ها وارد رویداد اصلی شدند.

او گفت: در ادامه شرکت کنندگان بر اساس ایده و تخصصی که داشتند گروه تشکیل داده و در نهایت به بهترین ایده‌هایی که قابلیت تجاری سازی داشتند، جوایزی تعلق گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص نتایج برگزاری این رویداد گفت: استارت آپ ویکند در ایران به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا ایده‌ها با حمایت‌های مالی توسط سرمایه گذاران بتوانند رشد بهتری داشته باشند و زودتر به موفقیت برسند.

گفتنی است پیش رویداد آنلاین استارت آپ ویکند شهرهوشمند شیراز ۱۹ تا ۲۱ مردادماه و رویداد حضوری از ۲۶ تا ۲۸ مردادماه به همت شرکت «همیارنت» و با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در کارخانه نوآوری شیراز برگزار شد و در پایان طرح ربات حافظ «ربات هوشمند پاسخگو» حایز رتبه اول، طرح مدیریت انرژی با استفاده از تکنولوژی ابری حائز رتبه دوم و طرح بازیافت کاغذ باطله حایز رتبه سوم معرفی و به ترتیب به این طرح‌ها مبالغ ۵۰، ۷۰ و ۳۰ میلیون ریال جوایز نقدی پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.