معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه از اضافه شدن ۲۴۲ پروژه به مجموعه سرانه ورزشی کشور خبر داد.

سعید ابوالفتحی، معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ضمن تبریک هفته دولت، گفت: طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم را با نتایج تلاش‌های مهم دولت و دروغ بودن تبلیغات دشمن آشنا کنیم.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت در وزارت ورزش و جوانان مجموعا ۲۴۲ پروژه به مجموعه سرانه ورزشی کشور اضافه می‌شود که از این تعداد، ۲۳۷ پروژه به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها اختصاص دارد و ۵ پروژه در اختیار تملک دارایی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. پروژه‌هایی همچون زمین چمن فوتبال، زمین مینی فوتبال، سالن‌های چند منظوره و ... را افتتاح خواهیم کرد. تلاش کردیم پراکندگی جغرافیایی را از شمالی‌ترین نقاط تا جنوبی‌ترین مناطق کشور در نظر بگیریم و پروژه‌ها را پس از افتتاح در اختیار مردم قرار دهیم.

وی گفت: پنج پروژه بزرگ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد شامل استخر سرپوشیده استهبان در استان فارس، استادیوم فوتبال رستم آباد در استان گیلان، تکمیل استادیوم چالوس در استان مازندران و استادیوم پیشوا در استان تهران و همچنین زمین فوتبال و استادیوم میرجاوه از مرزی‌ترین نقاط کشور در سیستان و بلوچستان است.

ابوالفتحی خاطرنشان کرد: کمیل برخی از پروژه‌ها در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به صورت فاز بندی انجام می‌شود، بدین صورت که فاز اول افتتاح شده و به بهره برداری رسیده و در آینده خیلی نزدیک، فاز نهایی پروژه تکمیل می‌شود. از جمله استادیوم ۱۵ هزار نفری پیشوا که این استادیوم را در بهمن ماه سال ١۴٠٠ افتتاح کردیم و با تلاش شبانه‌روزی، فاز نهایی این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: هدف ما از ابتدای استقرار در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود که اکثراً مرتبط با دهه ۸۰ بوده و بیش از ۱۰ تا ۱۲ سال از شروع احداث آن‌ها گذشته بود. در این مدت کم توانستیم بسیاری از پروژه‌های مذکور را تکمیل کنیم. تلاش بعدی ما در شرکت توسعه هم همین است و می‌خواهیم پروژه‌های نیمه تمام را بر اساس اولویت بندی و درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام برسانیم و به چرخه تکمیل برگردانیم.

وی اظهار داشت: نگین مجموعه‌های ورزشی کشور، استادیوم آزادی است که نیم قرن از ساخت آن می‌گذرد و واقعا یک ورزشگاه پیر است. تاکید مهندس علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه این است که به این ورزشگاه رسیدگی شود. طی این مدت، چند اتفاق خوب در این مجموعه صورت گرفت از جمله مساله برق استادیوم که نزدیک به ۵۰ سال با همان کابل‌ها و پست قدیمی فعالیت می‌کرد. طی این سال‌ها اگر مشکلی در برق به وجود می‌آمد برق تمام مجموعه قطع می‌شد. در این راستا مناقصه این کار انجام و پیمانکار انتخاب شد و در حال حاضر مشغول به اجرای نوسازی و بهسازی سیستم برق استادیوم هستند.

وی افزود: همچنین راجع به سکو‌های استادیوم آزادی، نگرانی‌هایی وجود داشت که با تاکید دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سریعا یک مشاور مقاوم ساز گرفته و بررسی‌ها انجام شد. در هفته جاری مناقصه بازسازی ١۵ زون از سکو‌های تماشاگران استادیوم آزادی برگزار و در آینده خیلی نزدیک عملیات اجرایی مربوطه آغاز خواهد شد.
لینک کوتاه:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار