کرایه سرویس مدارس نامشخص، اولیا بلاتکلیف

با گذشت یک هفته از بازگشایی مدارس، نرخ مصوب کرایه سرویس‌های مدارس هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، سرویس مدارس به یکی از دغدغه‌های اولیای دانش آموزان تبدیل شده است.

از جمله مشکلات موجود در حوزه سرویس‌های مدارس کرایه بالایی است که برخی رانندگان و شرکت‌ها درخواست می‌کنند.

وجود مراقب در سرویس‌ها به خصوص سرویس دانش آموزان مدارس ابتدایی، نیازی است که باید حتما به آن توجه شود.

بالاتر بودن کرایه خودروها از نرخ مصوب

مادر یکی از دانش آموزان بیرجندی گفت: برای سرویس مدرسه فرزندم از طریق مدرسه پیگیری‌هایی انجام دادم، اما مدرسه می‌گوید ما سرویس نداریم و باید به صورت شخصی اقدام کنید.

او افزود: با کرایه‌های زیادی که رانندگان پیشنهاد می‌دهند، ضروری است تا مدارس نسبت به ساماندهی این موضوع اقدام کنند؛ یک خودروی سواری برای جابجایی دانش آموز، مبلغی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را طلب کرده است.


بیشتر بخوانید


یکی از رانندگان سرویس مدارس نیز بیان کرد: باید کرایه‌ها به گونه‌ای تعیین شود که برای راننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد و راننده متضرر نشود.

او گفت: تاکنون شخص دیگری را برای مراقبت از دانش آموزان در سرویس قرار نداده اند و خودم مراقبت از سلامت مسافرینم را بر عهده دارم.

آموزش و پرورش: قیمت مصوب اعلام نشده است

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعیین قیمت سرویس‌ها بر عهده کارگروه ماده ۱۸ در شورای شهر است، گفت: جلسه‌ای در شورا تشکیل شده، اما قیمت مصوبی به آموزش و پرورش اعلام نشده است.

او از مدارس خواست تا نسبت به راه اندازی سرویس مدارس و ساماندهی ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کرده و وجود مراقب در سرویس‌ها به خصوص در سرویس مدارس ابتدایی را مدنظر قرار دهند.

طبق نظر پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸، کرایه مینی بوس به ازای هر نفر ۳۹۲ هزار تومان، کرایه ون به ازای هر نفر ۴۳۴ هزار و ۷۵۰ تومان و کرایه سواری به ازای هر دانش آموز ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بذرافشان کارشناس امور تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز در خصوص تأیید صلاحیت رانندگان گفت: رانندگان باید ابتدا در سامانه سپند ثبت نام خود را برای فعالیت در بخش مدارس انجام دهند.

او اظهار کرد: پس از ثبت نام در این سامانه، استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد و در صورت تأیید صلاحیت، مجوز برای فعالیت راننده صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.