مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه بیست وجود ندارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: هیچ برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور بایدن با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه بیست وجود ندارد.

او درباره رابطه این کشور با عربستان در پی تصمیم اوپک پلاس افزود: بایدن روابط ما با عربستان سعودی را به دلیل ایستادن در کنار روسیه علیه منافع ما مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد. تصمیم او درباره آینده روابط با عربستان سعودی یکجانبه نخواهد بود و با اعضای کنگره از هر دو حزب مشورت خواهد کرد تا به طور مشترک کار کنند.

سالیوان در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما باید به روسیه پیام روشنی بفرستیم که آنها نباید از سلاح هسته‌ای استفاده کنند.

کشور‌های بلوک غرب و به طور خاص آمریکا در پی بالا رفتن قیمت انرژی در ماه‌های اخیر تلاش کرده اند تولید نفت در باقی کشور‌ها را افزایش دهند. با این حال اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید روزانه نفت خود را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

کشورهای عضو اوپک پلاس می‌گویند این تصمیم کاملا اقتصادی و در راستای افزایش ثبات در بازار انرژی گرفته شده است. با این حال، برخی مقامات آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر عربستان از بایدن خواسته اند هرچه سریع‌تر به روابط خود با ریاض پایان داده و فروش سلاح به این کشور را متوقف کنند. جو بایدن نیز اعلام کرده است آمریکا در روابط خود با عربستان بازنگری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار