سخنگوی دبیرکل اتحادیه کشور‌های عرب، کمپین اظهارات منفی رسانه‌ای علیه عربستان در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را محکوم کرد.

سخنگوی رسمی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه کشور‌های عرب امروز (جمعه) گفت: «این اظهارات (حمله رسانه‌ای به عربستان) به دور از واقعیت بوده و تنها مبتنی بر سیاسی کردن تصمیماتی است که صرفا اقتصادی بودند». به گفته او «همه می‌دانند تصمیمی (کاهش تولید نفت اوپک پلاس) که گرفته شد با توجه به شرایط جدی برای ثبات اقتصاد جهانی ضروری بود».

به گزارش راشا تودی، سخنگوی ابوالغیط در ادامه از رویکرد شناخته‌شده و متوازن سعودی‌ها برای ایجاد ثبات در بازار‌های نفت و مواضع قاطع و اصولی پادشاهی سعودی در قبال مسائل سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

کشور‌های بلوک غرب و به طور خاص آمریکا، در پی بالا رفتن قیمت انرژی، در ماه‌های اخیر تلاش کرده اند تولید نفت در باقی کشور‌ها را افزایش دهند. با این حال اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید روزانه نفت خود را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

کشورهای عضو اوپک پلاس می‌گویند این تصمیم کاملا اقتصادی و در راستای افزایش ثبات در بازار انرژی گرفته شده است. با این حال، برخی مقامات آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر عربستان از بایدن خواسته اند هرچه سریع‌تر به روابط خود با ریاض پایان داده و فروش سلاح به این کشور را متوقف کنند. جو بایدن نیز اعلام کرده است آمریکا در روابط خود با عربستان بازنگری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
کشور‌های غربی جنایتکار سگ دست نشانده سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ در سراسر جهان هستند.
آخرین اخبار