استاندار فارس درخواست کرد رویه‌ای اصلاح شود که براساس آن بخش قابل توجهی از منابع بانکی این استان که به دیگر هدایت می‌شود در زمینه رونق تولید و اشتغال فارس هزینه شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس که با حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: امکان افزایش منابع بانکی در سطح این استان وجود دارد، اما باید منابع بانکی فارس به این استان بازگردد.

او گفت: باید تصمیماتی اتخاذ شود که ذخایر اجباری بانک‌های استان فارس به مدت یکسال تنها به سمت تولید و اشتغال این استان هدایت شود.

استاندار فارس با بیان اینکه فروش املاک بانک‌های استان باعث خلق منابع جدید می‌شود، گفت: اقداماتی از جمله بازگشت کارخانه‌های تملک شده توسط بانک‌های این استان به چرخه تولید، تسهیل در روند اخذ وثیقه‌های بانکی برای دریافت وام به نحوی که سپرده، زمین‌های روستایی و ... نیز بعنوان ضمانت در بانک‌های استان پذیرفته شود باید در دستور کار بانک مرکزی قرار گیرد.

او گفت: اجرای این اقدامات نقش موثری در رونق تولید و اشتغال فارس و راه اندازی صنایع راکد و نیمه راکد استان دارد.

ایمانیه در ادامه به لزوم افزایش منابع ماده ۵۶ قانون برای توسعه زیرساخت‌های فارس تاکید کرد و گفت: براساس مصوبه‌ای که از گذشته وجود دارد بانک‌ها می‌توانند ۲ درصد از منابع متعلق به جوایز بانکی را برای توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه کنند که این مصوبه باید مجددا ملاک عمل بانک‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از بانک‌های خصوصی موضوع مشتریان بدحساب را بهانه عدم پرداخت تسهیلات به مردم قرار داده‌اند که باید این رویه اصلاح شود.

جعفر قادری گفت: صنایع، تولید و اشتغال استان فارس باید بیش از رویه ضعیف کنونی مورد توجه بانک‌های خصوصی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار