تربت حیدریه و منطقه جلگه رخ یکی از مناطق مستعد در تولید چغندر قند است و امسال پیش بینی می‌شود که ۱۸۵ هزار تن محصول از اراضی زیر کشت پاییزه برداشت شود.

حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: سطح زیر کشت محصول چغندرقند اینتولید ۱۸۵ هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه شهرستان سه هزار و ۱۰۰ هکتار و میانگین تولید ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت، میزان تولید به ۱۸۵ هزار تن برسد.

او افزود: تربت‌حیدریه و به خصوص جلگه رخ یکی از مناطق مستعد کشاورزی استان در تولید چغندرقند است و برای بهبود شیوه آبیاری۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت فشار آبیاری نوین درآمده است و از این حیث رتبه نخست استان را کسب کرده ایم.

محمدی با بیان اینکه چغندرقند در این خطه به ۲ صورت کشت بذری و نشایی انجام می‌شود، بیان کرد: شیوه کشت نشایی به ۲ صورت بهاره و پاییزه است که در کشت بهاره بذر اسفندماه در خزانه کاشت می‌شود، اردیبهشت و خرداد با توجه به اقلیم، نشا به زمین منتقل و در مهر و آبان نیز محصول برداشت می‌شود.

تربت حیدریه و منطقه جلگه رخ ادامه داد: در کشت پاییزه، آذر و دی ماه بذر در خزانه کاشته، نشا در اسفند به زمین منتقل و محصول نیز تیرماه برداشت می‌شود.

وی کشت غالب را در تربت‌حیدریه بذری اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.