دمای هوا در خراسان رضوی همچنان روند کاهشی دارد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بنا بر تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، باتوجه به استقرار سامانه هوای سرد در استان، دما همچنان در این استان و کلانشهر مشهد روند کاهشی دارد.

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه، سبب کاهش دمای ۶ درجه‌ای در مشهد خواهد شد به طوری که امشب در سرد‌ترین ساعات دما در این شهر به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

او افزود: همچنین استقرار این سامانه، سبب پدیده مه گرفتگی در نواحی شمالی استان خواهد بود و شهرستان‌های درگز و کلات بیشتر تاثیر را از این پدیده خواهند داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: عصر امروز نیز بارندگی، پدیده غالب در شمال استان خواهد بود که این پدیده در مناطق کوهستانی همراه با رعد و برق است.

رضایی پور با اشاره به خروج تدریجی این سامانه در پایان وقت امروز، بیان کرد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه، دمای هوا افزایش نسبی خواهد یافت و پس از آن، دما دوباره در روز‌های پایان هفته کاهش محسوسی می‌یابد.

او تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، نیشابور و سبزوار به ترتیب با پیشینه دمای پنج و ۲۸ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و نوسانات دمایی در کلانشهر مشهد ۱۱ تا ۲۲ درجه بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۱ درجه سلسیوس است، تصریح کرد: دمای این شهر امروز بین ۸ تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود که نشان از کاهش محسوس دما نسبت به روز گذشته دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار