۵۰ واحد پرورش طیور بررسی شدند

۵۰ واحد پرورش طیور در خراسان جنوبی در مهر امسال به منظور پایش ابتلای طیور به بیماری آنگارا و آنفلوآنزا بررسی شدند.

بخشی معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: همه ساله با شروع فصول سرد سال احتمال رخداد کانون‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیشتر می‌شود، هرچند با بروز کانون‌هایی از این بیماری در طول سال و سایر فصول نیز مواجه هستیم.

او افزود : از سوی دیگر گزارش‌هایی از رخداد بیماری آنگارا (HHS=hydropericardiume hepatitis syndrome) که حساسیت طیور گوشتی بدان بیشتر است در طیور تخمگذار نیز مشاهده شده است که بعضا تلفات نامتعارف ناشی از این بیماری نیز رخ داده است.

بخشی بیان کرد: اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی با همکاری شبکه‌های دامپزشکی اقدام به بازدید و مراقبت فعال از کلیه واحد‌های فعال طیور تخمگذار تجاری، پولت تخمگذار و بوقلمون کرده است.

معاونت سلامت دامپزشکی استان گفت: در این طرح که در طول مهر اجرا شد، بیش از ۵۰ واحد مختلف مورد بازدید میدانی و مراقبت فعال قرار گرفته و از نظر ابتلا به بیماری‌های آنگارا و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بررسی شدند.

او افزود: پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور مستلزم رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه ای، اصول امنیت زیستی و نیز واکسیناسیون مناسب است.

بخشی گفت: این طرح کمک شایانی به شناسایی واحد‌های فعال مبتلا کرده که می‌توان از نتایج حاصله به منظور برنامه ریزی‌های لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های فوق استفاده بهینه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.