پیش‌بینی برداشت ۱۱۰۰ تن انار از باغات بجستان

فرماندار بجستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال از حدود ۱۵هزار هکتار باغات بجستان،هزار و ۱۰۰ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم‌های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.

حسن حیدری فرماندار بجستان گفت: همه ظرفیت‌ها و توان شهرستان برای برگزاری هرچه بهترجشنواره انار باید بکار گرفته شود تا علاوه بر معرفی محصول انار گام موثری در راستای شناساندن این دیار تاریخی و کهن برداشته شود.

او افزود: انار بجستان که سبقه تاریخی بالایی برخوردار است و با فرهنگ و تاریخ این سرزمین عجین شده است، پیش بینی می‌شود امسال از حدود ۱۵ هزار هکتار باغات، ۱۱۰۰ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم‌های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.


فرماندار بجستان ادامه داد: جشنواره پاسداشت فرهنگ انار به عنوان میراث گذشتگان، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت، بازاریابی انار بجستان، معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی انارستان، ارتقا بهره‌وری آب کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار، معرفی خواص دارویی و غذایی انار است که امیدواریم با حضور مسئولین کشوری و استانی به اهداف خود در این جشنواره برسیم.

حیدری با اشاره به برپایی نمایشگاه معرفی محصولات و ظرفیت‌های شهرستان بجستان در حوزه‌های گوناگون و جشنواره غذا‌های محلی به عنوان مهمترین برنامه‌های جانبی جشنواره ملی انار بیان کرد: در این نمایشگاه تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. برپایی تور‌های بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان گامی در جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر تاریخی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های بجستان در ابعاد گوناگون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار