ولیعهد کویت بر تمایل خود به برقراری روابط دوستانه و همکاری با ایران و پایبندی به اصل حسن همجواری تأکید کرد.

مشعل احمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت در سی و یکمین نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر گفت: پیش برد اقدام عربی مشترک برای مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، به ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره وی ادامه داد: ما بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم به منظور موفقیت روند صلح در خاورمیانه از جمله تضمین حق فلسطینی‌ها برای ایجاد کشور مستقل تلاش کند. ما از تلاش‌های الجزایر برای محقق ساختن سازش بین گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کنیم.

ولیعهد کویت با اشاره به تحولات سوریه افزود: ما بر موضع خود مبنی بر اینکه نزاع خونین در سوریه راه حل نظامی ندارد، تأکید می‌کنیم و فرصت دادن به راه حل سیاسی در سوریه را ضروری می‌دانیم.

الصباح با اشاره به روابط کشورش با ایران خاطرنشان کرد: ما بر تمایل خود به برقراری روابط دوستانه و همکاری با ایران بر اساس قوانین بین المللی مبتنی بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگران، احترام به حاکمیت مستقل کشور‌ها و پایبندی به اصل حسن همجواری تأکید می‌کنیم.

ولیعهد کویت همچنین به بحران اوکراین اشاره و تأکید کرد: همه ما با نگرانی شدید تحولات اوکراین و پیامد‌های خطرناک آن بر صلح و امنیت بین المللی، اوضاع انسانی و اقتصاد جهانی را پیگیری می‌کنیم. کویت در خصوص این بحران بر موضع ثابت و اصولی خود مبنی بر مخالفت با مداخله نظامی، حمایت کامل از همه تلاش‌های بین المللی برای فائق آمدن گفتمان مذاکره و پناه برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
اگر دشمنان تمایل به صلح دارن با انها صلح کنید اما اما از مکر وحیله انها غاقل نباشید بی دلیل یک دفعه دوستان دشمنان ما با ما دوست نمیشوند همبشه غفلت نکنید وغرور شما رو نگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
تمایلت را خوب ببر بالا مرز خشکی نیازمون میشه برای سرعت انجام کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
دوست عزیز حسب اموزه های اسلام , احترام همسایه و عدم تهدید اون بسیار ضروری و واجبه .
آخرین اخبار