وزیر نفت مطرح کرد:

جلوگیری از خام فروشی با احداث پارک های پتروشیمی

اوجی گفت: با احداث پارک های پتروشیمی در ۴ استان کشور علاوه بر جلوگیری از خام فروشی شاهد اشتغال زایی برای ۲۰ هزار نفر خواهیم بود.

جواد اوجی گفت: خوشبختانه در ادامه جلسات در خصوص احداث پارک محصولات پتروشیمیایی  با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور روند احداث این پارک ها بررسی شد. وظیفه اصلی برای احداث  این پارک ها جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات است‌.

به گفته وزیر نفت،  در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم  رهبری مبنی بر  جلوگیری از خام فروشی، اقداماتی در دولت سیزدهم در  جهت این برنامه انجام  شد و در یک سال گذشته هم بیش از ۶۰ مجتمع پتروشیمی  ساخته شده که عمده این محصولات صادر می شد و  بخشی از آنها  نیمه خام بوده است.

او می گوید:  طبق  برنامه ریزی های صورت گرفته  احداث پارک های پتروشیمیایی برای تکمیل زنجیره ارزش  افزوده  و جلوگیری از خروج ارز و افزایش اشتغال زایی صورت گرفته است.

اوجی گفت: ۲۹ منطقه در سواحل خلیج فارس  در ۴ استان بوشهر، هرمزگان، سیستان وبلوچستان و خوزستان  و۱۳ منطقه نهایی شده و مطالعات آمایش سرزمین و تامین خوراک ودانش فنی و اقدامات انجام شده و مختصات فنی آنها هم  نهایی شده است.

وزیر نفت  گفت : عمده این پارک ها در  حوزه کشاورزی، صنایع وابسته، بهداشت و درمان، صنایع خودرو سازی،  محصولات شوینده و ساختمان سازی بوده  و عملیات اجرایی آن  شروع شده که زمینه جلوگیری از خام فروشی ، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی برای ۲۰ هزار نفر فراهم شده است.

برچسب ها: وزیر نفت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۰۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
در پنج هزار کیلومتر مرز دریایی و ساحل میتوان هر دویست کیلومتر پارک و شهری پتروشیمی ساخت و داشت به امید موفقیت و تلاش و پشتکار هر چه بیشتر و بهتر در بهره برداری از این شهرها و پارکها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
مقوله زیست- محیطی و پیوست فرهنگی برایر طرح های بزرگ هم لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۰۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
چرا بااین همه افتتاح و ساخت و ساز و ...... هر روز وضعیت مردم بدتر می شود؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۵:۲۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
تمام سواحل جنوب و بنادر و شهرهای ساحلی هر کدام میتوانند دارای شهرها و پارکهای پتروشیمی و شهرهای قطعه سازی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
شهرک شرکت نفت آبادان پارک درست و حسابی ندارد برای مردم و کودکان
آخرین اخبار