قالیباف گفت: در ۷ ماهه امسال تولید پوشاک در کشور ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

آقای امید قالیباف با اشاره به ارزش ۹ میلیارد دلاری بازار پوشاک در کشور گفت: برآورد‌های مختلفی از میزان قاچاق پوشاک ارائه می‌شود، اما بر اساس اعلام اتحادیه پوشاک در ۷ ماهه امسال یک و نیم میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است.

قالیباف الزام پوشاک به اخذ شناسه کالا را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق دانست و افزود: در مجموع تا کنون ۳۵۷ هزار و ۲۵۵ شناسه برای گروه پوشاک صادر شده است که با پیوستن سایر تولیدکنندگان برای دریافت شناسه مسیر برخورد با پوشاک قاچاق هموارتر می‌شود.

مشاور وزیر صمت گفت: در ۷ ماهه امسال تولید پوشاک در کشور ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و ارزش صادرات پوشاک به ۳۷ میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری صادراتی پوشاک برای امسال ۸۴ میلیون دلار است که در نیمه دوم سال باید صادرات شتاب بیشتری بگیرد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر ۷۵۸ واحد تولید پوشاک پروانه بهره برداری دارند و ۱۳ طرح بزرگ تولید پوشاک با پیشرفت بالای ۸۰ درصد نیز در حال تکمیل است که بزودی افتتاح خواهند شد.

او گفت: در واحد‌های صنفی - توزیعی بیش از ۲۵۱ هزار نفر و در واحد‌های صنفی - تولیدی ۹۳ هزار نفر در حوزه پوشاک اشتغال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
خدا کنم با تولید داخل رشد کشور پایدار باشه و زیر سایه ولی امر مسلمین شاهد پیشرفت هر چه بیشتر ایران باشیم.
آخرین اخبار