محرابیان گفت: امروز در صنعت برق بیش از ۹۵ درصد قطعات و تاسیسات با استفاده از توان نیرو‌های داخلی و به ویژه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

آقای علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق گفت: افتخار داریم ضمن بازدید از نمایشگاه، از آخرین دستاورد‌های صنعت برق دیدن کنیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی تولیدکنندگان و متخصصان و شرکت‌های خارجی مواجه شده است.

او می‌گوید: دستاورد‌های داخلی بی نظیر است و برخی از این دستاورد‌ها برای اولین بار در صنعت برق استفاده می‌شود. صنعت برق، صنعت پرافتخاری است. در ابتدای انقلاب در این حوزه وابستگی صد درصدی داشتیم و فقط در حد تعویض روغن نیروگاه‌ها فعالیت می‌کردیم. ولی امروز در صنعت برق بیش از ۹۵ درصد قطعات و تاسیسات با استفاده از توان نیرو‌های داخلی و به ویژه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

به گفته او :صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی‌ها و هم برای رشد افتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است. موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، در زمانی که مصرف زیاد است، برق را از کشور‌های مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشور‌های نیازمند صادر می کنیم.

او گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه در این زمینه ارتباط داشته باشیم که این موضوع در نهایت به پایداری برق کشور منجر خواهد شد. امکان تامین برق در فصول مختلف را فراهم می‌کند. امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار