رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور داریم، گفت: ۶۵۰ هزار نفر آنان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

موضوع بیمه کارگران ساختمانی از جمله مطالباتی است که بار‌ها و بار‌ها به مناسبت‌های مختلف از سوی کارگران خراسان جنوبی و نمایندگان آن‌ها مطرح شده است.

اگر سری به برخی از میادین و خیابان‌های خراسان جنوبی بزنیم، کارگران عزیزی را مشاهده می‌کنیم که در کوی و خیابان به انتظار ایستاده‌اند تا صاحب کاری به آنان مراجعه کند و در قبال یک کار ساختمانی هزینه‌ای را به آنان پرداخت نماید.

آسیب‌های ایام کرونا به کارگران ساختمانی

این کار بسیار شریف و به معنی واقعی روزی حلال و نان بازو است، اما از طرفی این کارگران در دو سال کرونا به واسطه کاهش ساخت و ساز‌ها آسیب‌های فراوانی دیده‌اند و امروزه نیز شرایط تفاوت چندانی نکرده است.

موضوع بیمه کارگران ساختمانی از آن جهت حائز اهمیت است که این عزیزان در معرض آسیب‌های فراوانی جسمی هستند و در صورت فقدان بیمه حتماً در هزینه‌های درمان، از کارافتادگی و … با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوند.

مصطفی نخعی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران درباره مشکلات بیمه کارگران ساختمانی گفت: امروز یکی از دستورکار‌های مجلس همین موضوع بیمه کارگران ساختمانی بود.

او افزود: این موضوع بیش از یک سال از یک سال قبل در دستور کار مجلس بوده و رفت و برگشت‌هایی نیز بین کمیسیون و صحن اتفاق افتاد.

نخعی با اشاره به تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس ادامه داد: امیدواریم با تأیید شورای نگهبان، این قانون ابلاغ شود و مشکل این دسته از کارگران عزیز حل شود.

هیچ کارگر ساختمانی فاقد پوشش بیمه نمی‌ماند

او بیان کرد: با تصویب این قانون، هیچ کارگر ساختمانی در کشور نباید فاقد پوشش بیمه‌ای باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور داریم، افزود: ۶۵۰ هزار نفر آنان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.

نخعی گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع روشی بوده که برای أخذ حق بیمه از پروانه ساختمانی در قانون قبلی در نظر گرفته شده بود و از این نظر ماده ۵ آن نیاز به اصلاح داشت.

او اظهار کرد: با توجه به اصلاح صورت گرفته شده و تغییر فرمول، مقرر شد درصدی از پول پروانه ساختمانی به حساب تأمین اجتماعی واریز شود و این سازمان نیز حدأکثر طی دو سال تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: کارگران ساختمانی، اتحادیه و نمایندگان آنان بار‌ها این موضوع را به عنوان مطالبه مطرح می‌کردند که خوشحالیم در مسیر تحقق قرار گرفته است.

نخعی گفت: طبیعی است که کارگران ساختمانی در خراسان جنوبی نیز زیر چتر حمایتی این قانون قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار