مدیر کل مالیات خراسان رضوی:

مبارزه با فرار مالیاتی، افزایش چشمگیر درآمدهای این بخش را موجب شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: شناسایی فرار مالیاتی و پیگیری برای دستیابی به منابع جدید، افزایش ۶۱ درصدی وصول مالیات در استان را موجب شده است.

احمدرضا مدبرنیا مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: با وصول ۱٠٠ درصدی سهمیه تعیین شده درآمد مالیاتی استان در نیمه نخست امسال، میزان این درآمد‌ها نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد رشد یافته است.

او افزود: ۹۵ درصد درآمد‌های استان از محل درآمد‌های مالیاتی تامین می‌شود که از ابتدای امسال تا پایان آبان افزون بر ۹۴ هزار میلیارد ریال وصول در این بخش محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی بیان کرد: این در حالی است که میزان وصول مالیات در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ هزار میلیارد ریال بوده است و امسال رشد خوبی را در این زمینه تجربه کرده‌ایم.

مدبرنیا بیان کرد: تکریم مودیان، حمایت از تولید، رعایت عدالت مالیاتی و افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان از سیاست‌های اصلی این اداره کل بوده است.

درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمد‌های غیرمالیاتی به درآمد‌های حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود و از آن جمله می‌توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار