افزایش ۲۵ درصدی برداشت انار در بجستان

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: امسال میزان برداشت انار در این شهرستان با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود ۱۵ هزار تن رسید.

مجتبی محرابی  مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: برداشت محصول انار از اوایل آبان از هزار و ۱۰۰ هکتار باغ‌های زیر کشت این محصول  بجستان آغاز و در هر هکتار به طور متوسط ۱۲ تا ۱۵ تن انار برداشت شد.

او افزود: علاوه بر افزایش میزان تولید و برداشت، رنگ و کیفیت محصول انار بجستان هم امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافت و از مرغوبیت خاصی برخوردار است که این مساله در افزایش جذب مشتری در بازار مصرف نقش زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاروزی ادامه داد: این شهرستان از خاستگاه‌های اصلی تولید انار در کشور و خراسان رضوی است و انار این منطقه از کیفیت و تنوع زیادی برخوردار است و به دلیل استفاده نکردن از سموم و کود‌های شیمیایی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

محرابی بیان کرد: ارقام عمده انار در بجستان شامل انار بجستانی، شیشه کپ، ملس، پیش رس و خزر است و از ویژگی‌های مطلوب انار بجستان طعم مناسب، ماندگاری طولانی و نرمی هسته آن است و بر این اساس محصول انار این شهرستان را می‌توان محصولی ارگانیک نامید.

او تصریح کرد: بخشی از انار تولیدی این شهرستان به مصرف تازه‌خوری می‌رسد و بخش عمده آن را خریدارانی که از میادین تهران و مشهد به عنوان مراکز خرید انار در بجستان مستقر می‌شوند به صورت یک جا خریداری و به سردخانه‌های مرکز کشور و مشهد منتقل می‌کنند تا در زمان مناسب و به خصوص شب چله به بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیشترین سطح زیرکشت انار در خود بجستان و بخش مرکزی و در مناطقی مانند جزین، مزار و صلح‌آباد است.

محرابی اظهار کرد: انار درجه ۲ و درجه سه در   بجستان فرآوری و به رب انار می‌شود و سال گذشته برای نخستین بار تولید کلوچه انار هم در دستور کار قرار گرفت و همچنین نمونه‌هایی از انار بجستان برای آنالیز و آزمایش به تهران فرستاده شده است تا در صورت تایید به کشور‌های اروپایی صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار