رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

برای ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از کشور هدف گذاری‌هایی صورت گرفته است

داریوش امانی گفت: با هدف گذاری که در کریدور شمال به جنوب انجام شده، می‌توانیم میزان ترانزیت کالا را به ۲۰ میلیون تن در سال افزایش دهیم.

 داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نشست هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور گفت: پارسال حدود ۱۰ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شد و از ابتدای امسال هم تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو مرز بازرگان و باش ماخ بیشترین میزان ترانزیت و تردد را داریم افزود: توسعه پایانه‌های مرزی در اولویت قرار دارد و طرح بازنگری بسیاری از پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه راه اندازی مدیریت پایانه مرزی که در دولت قبلی ابلاغ شد، اما به خاطر ندادن اختیارات فراموش شد ادامه داد: با پیگیری برای ابلاغ اختیارات جدید در این حوزه، می‌توانیم شاهد آن باشیم که بسیاری از مسائل مرزی در خود مرز حل و فصل شود.

در این نشست هم اندیشی ۲ روزه ۲۶ که نفر از مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت مرزی درباره چالش‌های پیش رو در تحقق سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه مناسبات تجاری با کشور‌های همسایه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نشست هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور با تجلیل از برخی مدیران برگزیده به ار خود در مشهد پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار