کشتیرانی ایران موفق به تامین هشت فروند شناور تازه نفس جهت افزایش ظرفیت صادراتی کشور به مقاصد بنادر شمالی حاشیه خزر و توسعه شبکه ترانزیتی در این مسیر شد.

 علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتیرانی دریای خزر وابسته به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به خرید چهار فروند شناور جدید و ثبت سفارش ساخت چهار فروند شناور جنرال کارگو و کانتینری شد که با این اقدام، بخشی از محدودیت­‌های کنونی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد کشور‌های حاشیه دریای خزر برطرف شده است.

بر این اساس، خرید و الحاق کانتینر‌های مورد نیاز توانسته سرعت شبکه حمل‌و‌نقل در دریای خزر را متحول کند، این در حالی است که برنامه‌های طراحی شده در شرکت کشتیرانی دریای خزر به توسعه زیرساخت‌های لجستیکی به صورت همزمان منتهی شده است که بر این اساس به نظر می‌رسد در صورت لایروبی کانال‌های ورودی به بنادر کشور روسیه، ظرفیت حمل‌و‌نقل صادراتی ایران به مقصد این کشور نیز، از رشد چشمگیری برخوردار خواهد شد.

از سوی دیگر، بر اساس توافقات صورت گرفته از سوی شرکت کشتیرانی دریای خزر در حوزه توسعه شبکه بندری در کشور روسیه، به تازگی سه بندر جدید نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران ملحق شدند.  

به اعتقاد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یکی از راهکار‌های ارتقای سطح لجستیک و حمل‌و‌نقل دریایی، ارتقاء و به کارگیری سیستم‌های نوین لجستیکی است که به این سبب، شرکت کشتیرانی دریای خزر با برنامه­‌های توسعه‌­ای که در دست مطالعه دارد، تلاش کرده همگام با افزایش تقاضا برای بار‌های صادراتی، ظرفیت‌های لازم را نیز فراهم سازد.  

شایان ذکر است، استقرار طرح‌های آزمایشی که با استفاده از فنّاوری‌های نوین و همسان با شیوه­‌های جدید راهبری و بازرگانی صنعت حمل‌و‌نقل دریایی صورت گرفته، نتایج امیدبخشی در‌بر داشته است؛ به نحوی که طی ماه‌های اخیر، با استفاده از شبکه هوش مصنوعی و استقرار این سیستم به صورت آزمایشی در کشتیرانی دریای خزر که به دست متخصصان داخلی و مجموعه‌های دانش بنیان طراحی شده، این ناوگان موفق شده علاوه بر افزایش ۴۰ درصدی تعداد سفر‌ها و بهینه کردن سفر‌های دریایی، رشد ۴۵ درصدی حمل کالا‌های صادراتی از بنادر جنوبی دریای خزر را برای ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به ارمغان آورد.

در این میان، مهم‌ترین محدودیت‌های صادراتی پیشِ روی ناوگان در حمل بار به سمت کشور‌های حاشیه دریای خزر و به خصوص روسیه، وضعیت جغرافیایی خاص شمال دریای خزر و افزایش نامتعارف حجم تقاضای کالا‌های صادراتی و وارداتی است که خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده و افزایش ظرفیت ناوگان، این محدودیت تحت کنترل و مدیریت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
سهم حداقل ۲۰ درصدی تونستین بگیرید آخر ؟ چرا بعد از فروپاشی شوروی جمهوری اسلامی تو سرزمینهای از دست داده مثل باکو هیچ اقدامی نکرد ؟؟؟؟؟ چرا اجازه دادن یک کشور هم نام استان ایران تشکیل بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
این کشتیها و کشتیهای جدید و نو میبایست به همه بنادر شمالی تعلق بگیرند تا همه بنادر شمالی با هم رشد یابند و رقابت برای پیشتازی در ترانزیت و تجارت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
امیدواریم هشت تا بشود هشتصد تا البته با کمک اعضای شانگهای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
با تلاش دو کشور ایران و روسیه و ساخت کشتیسازیها در سواحل شمالی میتوان ترانزیت و تجارت پر دریای خزر را بسیار پر رونق و پر رفت و امد و تجاری و ترانزیتی و پرتردد کرد و قسمتی از پازل جاده ابریشم دریایی را هم تکمیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۴۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
به سلامتی و به مبارکی
بیاری خدا و نلاش دو کشور این هشت فروند به هشتاد فروند برسد و تجارت و ترانزیت شمال جنوب و شرق و غرب چندین و چند برابر بین دو کشور و کشورهای عضو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
دم مسئول با لیاقت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
دریای کاسپین
آخرین اخبار