مشترکی که با ترفند خوش حسابی فریب خورد

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فردی که با تماس تلفنی به بهانه اهدای جایزه خوش حسابی ، اقدام به کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

 سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی شکایت یک شهروند مسن کرمانی مبنی بر اینکه در جریان دریافت یک جایزه نقدی خوش حسابی، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت طی تماس تلفنی، شخصی ناشناس او را برنده هدایای نقدی مشترکان خوش حساب معرفی کرده و پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد‌های پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب وی که مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بوده را برداشت کرده است.

این مسئول انتظامی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، متهم با ورود به اینترنت بانک شاکی از طریق دریافت کد‌های ارسالی ابتدا مبلغ ۷۰ میلیون ریال به حساب شاکی واریز و پس از جلب اعتماد او اقدام به برداشت کل موجودی این حساب می‌کند که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا در این خصوص یک بار دیگر به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به تماس و پیام‌های اینچنینی که شهروندان را با وعده برنده شدن در قرعه کشی‌ها و عناوینی همچون خوش حسابی و تخفیفات بالا فریب می‌دهند اعتماد نکنند و اینگونه موارد و دیگر موضوعات مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

برچسب ها: برنده ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار