۲۸ واحد زنجیره‌ای تولید پوشاک با هدف تنظیم بازار و اشتغالزایی برای ۱۶۸ نفر در رفسنجان به بهره برداری رسید.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آیین ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از این واحد‌های تولید پوشاک گفت: تولید پوشاک در شهرستان به همت این زنجیره تولید، ۴۰ درصد هزینه‌های خرید و حمل و نقل را در شرایط کنونی اقتصادی کاهش داده است و این امر می‌تواند برای دیگر اصناف به عنوان یک الگو قرار گیرد تا ضمن رسیدن به خودکفایی، محصولات تولیدی به نقاط مختلف کشور هم ارسال و در بازار عرضه شود.

او افزود: ۵۰ درصد مراجعین به فرمانداری در بحث اشتغال مشکل دارند و با وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در سطح شهر، تولیدی‌های زنجیره‌ای در هر کالایی می‌تواند این قشر را از بیکاری نجات دهد.

رضایی با بیان اینکه صنایع پایین دستی مس مهم است بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به مجتمع مس سرچشمه واگذار شده است تا طرح‌های پایین دستی مس را در آنجا اجرا و موجبات اشتغالزایی و رونق منطقه رفسنجان را فراهم آورد.

او تصریح کرد: واردات کالا یکی از چالش‌های مهم کشور است که برای جلوگیری از این امر اجرای طرح‌های تولیدی، آن هم با کارگروهی می‌تواند اثرگذار باشد؛ ضمن اینکه کار‌های تولیدی از لحاظ اقتصادی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است.

رضایی افزود: فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از واحد‌های تولیدی در همه زمینه‌ها اعم از پوشاک اعلام آمادگی دارد تا مایحجتاج شهرستان در داخل تولید شود و از بیرون شهر تأمین نشود که ضررآفرین است.

بهره برداری از  ۲۸ واحد زنجیره‌ای تولید پوشاک در رفسنجان

ام النبنین علیزاده مسئول ۲۸ کارگاه زنجیره‌ای تولید پوشاک و البسه ثامن الحجج رفسنجان هم در این آیین گفت: ۲۸ واحد تولیدی پوشاک را در نقاط کشکوئیه، نوق، کوثرریز و هرمزآباد و رفسنجان با اعتبار اولیه ۳ میلیارد ریال راه اندازی کردیم و در هر کارگاه ۶ نفر مشغول به کار شدند.

او افزود: با هدف تنظیم بازار و رفع نیاز‌های خانواده‌ها در زمینه پوشاک تمامی امور از جمله آموزش طرح‌های دوخت و دوز و خرید پارچه با کمترین قیمت از تهران انجام می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: این کار ضمن اشتغالزایی برای ۱۶۸ نفر، موجب می‌شود تا خانواده‌ها هزینه کمتری در تهیه لباس پرداخت کنند، و از سوی دیگر کمک به فروشندگان پوشاک نیز می‌شود؛ چرا که آن‌ها با هزینه بیشتری مجبور می‌شوند اجناس را از تهران و بندرعباس تهیه و با هزینه حمل و نقل به دست مصرف کننده برسانند که زنجیره تولید انواع پوشاک در شهرستان این مشکلات را برطرف می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار